اخبار بازی

Starfield مسئله حالا یا هرگز بود، حتی اگر پروژه Elder Scrolls 6 می‌بایست منتظر بماند

تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان و مدیر عامل استودیوی بتسدا سافتورکس، در مورد اولویت‌های ساخت دو بازی Elder Scrolls 6 و Starfield صحبت می‌کند.

بیش از 10 سال می‌شود که شاهد عرضه‌ی بازی جدیدی از سری The Elder Scrolls نبوده‌ایم. کارگردان این سری یعنی تاد هاوارد از این موضوع آگاهی دارد، اما دلیل این وقفه‌ی طولانی بازی Starfield و فرصت تکرار نشدنی حول این اثر بوده است.

در یک مصاحبه‌ی طولانی با IGN Unfiltered پیرامون دهمین سالگرد Skyrim، هاوارد در مورد فهرست طولانی پروژه‌هایی صحبت کرد که پس از ساخت Fallout 4 در سال 2015، باعث عقب افتادن نسخه‌ی ششم از سری The Elder Scrolls شدند. وی در این باره گفت:

آیا شما برنامه‌ریزی می‌کنید که چنین بازه‌ی طولانی میان Skyrim و ادامه‌ی آن وجود داشته باشد؟ نمی‌توانم بگویم این یک تصمیم درست است. آیا آرزو می‌کنم که یک عصای جادویی داشتم و بازی‌ای که می‌خواستیم به یک باره عرضه می‌شد؟ صد درصد.

Starfield

در هر حال، پروژه‌های زیادی با اولویت بالاتر ساخته شدند که شامل Fallout 76 نیز می‌شود. چه می‌‎شد اگر اولویت آن‌ها The Elder Scrolls 6 بود، آنگاه شاید دیگر تیم کنونی فرصت ساخت پروژه‌های جدید را پیدا نمی‌کرد.

هاوارد در ادامه گفت:

ما دوست داشتیم بازی‌ای شبیه به Starfield بسازیم. برای مدتی طولانی قصد توسعه‌ی یک بازی متفاوت و دنیایی جدید را داشتیم. بنابراین در زمان شروع توسعه‌ی بازی یعنی درست پس از تکمیل پروسه‌ی ساخت Fallout 4 در سال 2015، به خودم گفتم که اگر حالا این کار را انجام ندهیم پس چه زمانی وقتش فرا می‌رسد؟ من این حس را داشتم که اگر در حال حاضر این پروژه را آغاز نکنیم، دیگر فرصتی برای آن نخواهد بود.

بتسدا در نهایت تصمیم گرفت که وارد پروسه‌ی ساخت Starfield شود و پروژه‌ی The Elder Scrolls 6 را در پس‌زمینه قرار دهد. در E3 2018 شاهد رونمایی از هر دو بازی بودیم. اگرچه Starfield برای عرضه در اواخر سال آینده برنامه‌ریزی شده است، اما The Elder Scrolls 6 همچنان در مراحل پیش‌تولید قرار دارد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های همیشگی بتسدا، احتمالاََ چند سال تا عرضه‌ی این اثر فاصله داریم.

چندین سال تا Elder Scrolls 6 فاصله داریم

در مصاحبه‌ی یاد شده، اطلاعات محدودی از بازی Elder Scrolls 6 که از ماه ژوئن گذشته در مرحله‌ی طراحی قرار دارد، به اشتراک گذاشته شد. ما می‌دانیم که این عنوان و Starfield هر دو از موتورگرافیکی ارتقاء یافته‌ی Creation Engine بهره می‌برند. طبق صحبت‌های هاوارد، این یک پیشرفت بزرگ خواهد بود. تاد هاوارد در جواب به این سوال که ترجیح می‌دهد چه چیزی را در Skyrim تغییر دهد، پیرامون مسیر نسخه‌ی بعدی نیز صحبت کرد:

[در Skyrim] موارد زیادی وجود دارد که عمیقاََ به آن‌ها نپرداختیم، مورادی که از نظر تعامل تنها یک لایه‌ی روکش مانند را شامل می‌شوند. وقتی ما در مورد بازی‌ها فکر می‌کنیم، همیشه هدف این است که مکانیک‌های مختلف را چقدر عمیق طراحی کنیم؟ موضوع دیگر هوش مصنوعی و تعامل NPCها با بازی‌باز است. به نظر من برای بهبود و تعالی این ویژگی‌ها راه طولانی‌ای را در پیش داریم.

بازی Starfield در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۱ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۲) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد. مشترکین ایکس باکس گیم پس در زمان عرضه به این بازی دسترسی خواهند داشت.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *