اخبار بازی

Starfield هم اکنون به صورت کامل قابل بازی است

تاد هاوارد، کارگردان افسانه‌ای صنعت بازی‌های ویدیویی اخیراً طی پادکستی اعلام کرد که هم اکنون می‌توان بازی استارفیلد (Starfield) را از ابتدا تا انتها تجربه نمود.

شهرت بازی Starfield برخلاف تصورات بسیاری از گیمرها هیچ ارتباطی به مساله‌‌ی خریداری شدن بتسدا (Bethesda) توسط مایکروسافت ندارد. در واقع، این بازی حدود دو سال پیش از رخ دادن این اتفاق توسط این شرکت در رویداد E3 به عنوان بزرگترین پروژه‌ی تاریخ بتسدا معرفی شد. طی آن رویداد، اعلام شد که این استودیو در صدد آن است که تمامی تجارب خود را در جهت ساخت یک بازی جاه‌طلبانه متمرکز کند و قصد دارد تا برای اولین بار پس از گذشت حدود دو دهه جهانی جدید خلق کند.

در واقع، زمانی که یک شرکت صاحب نام نظیر بتسدا که از جمله بزرگترین، تاثیرگذارترین و پرافتخارترین شرکت‌های فعال در صنعت بازی به شمار می‌رود خود برای بازی بعدی‌اش هیجان‌زده است، می‌توان به عمق مهم‌بودن این پروژه و جاه‌طلبانه بودنش پی برد. البته، ناگفته نماند که پس از معرفی این بازی و گذشت حدود سه سال، اتفاقات بسیار مهمی رخ داد که در نتیجه باعث شدند تا بازی Starfield به صورت انحصاری تنها در دسترس کاربران پلتفرم‌های شرکت مایکروسافت قرار بگیرد.

از همین رو، کاربران این پلتفرم که در روزهای جاری مشغول تجربه‌ی عنوان تحسین شده‌ی Forza Horizon 5 هستند، در کنار انتظار برای فرارسیدن تاریخ انتشار بازی Halo Infinite و کنار آمدن با نگرانی‌های حاصل از نمایش‌های آن، می‌توانند بیش از پیش به بازی Starfield خوش بین باشند. در واقع، بر کسی پوشیده نیست که عناوین بتسدا از نظر فنی دارای اشکالات فراوانی در زمان عرضه بوده‌اند و ناخودآگاه چنین انتظار می‌رفت که بازی Starfield نیز علی‌رغم تمامی صحبت‌ها، از این نظر دچار مشکلاتی هر چند جزئی باشد. اما اخیراً کارگردان افسانه‌ای شرکت بتسدا و عناوین The Elder Scrolls, Fallout و حالا Starfield یعنی تاد هاوارد (Todd Howard) صحبت‌هایی به عمل آورد که تا حدود بسیار زیادی خیال طرفداران این بازی را راحت می‌کنند.

تاد هاوارد طی پادکست اخیر خود چنین اذعان داشت که:

بازی Starfield هم اکنون از ابتدا تا انتهایش قابل تجربه است. هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقیست اما مطمئناً این بازی در تاریخ مقرر یعنی 11 نوامبر عرضه خواهد شد.

تاد هاوارد

بدین ترتیب، به نظر می‌رسد که شرکت بتسدا قصد سنت شکنی داشته و با اعلام تاریخ 11 نوامبر، مقداری زمان برای انجام پولیش‌های بیشتر روی Starfield خریده است. در واقع، این موضوع کاملاً منطقی به نظر می‌رسد، چرا که حدود یک هفته پیش از کنفرانس E3 سال جاری، بسیاری از اینسایدرها حدس می‌زدند که بازی در مقاطع انتهایی سال 2021 یا سه ماهه‌ی اول سال 2022 عرضه شود.

بازی Starfield، به صورت انحصاری کنسولی برای ایکس باکس سری ایکس و اس به همراه پلتفرم رایانه‌های شخصی در حال توسعه است. همچنین، این بازی در زمان انتشار خود یعنی در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۱ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۲) در دسترس مشترکین سرویس گیم پس قرار خواهد گرفت.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *