اخبار بازی

جزییاتی از برنامه‌ی ده ساله‌ی گرس هاپر منیوفکچر منتشر شد

گوئیچی سودا (Goichi Suda) از اعضای ارشد استودیوی گرس هاپر منیوفکچر (Grasshopper Manufacture) از ساخت 3 آی‌پی جدید و چند بازسازی در ده سال آینده خبر داد.

گوئیچی سودا در مصاحبه‌ی خود با وبسایت VGC از برنامه‌ی این دهه‌‌ی استودیوی گرس هاپر منیوفکچر رونمایی کرد:

ما یک برنامه‌ی کلی برای ده سال بعدی داریم. در این لحظه، ما تصمیم گرفته‌ایم که در دهه‌ی آینده بر روی سه عنوان جدید کار کنیم؛ سه آی‌پی اوریجینال.

این برنامه‌ی ده ساله از هم اکنون آغاز شده است و ساخت اولین عنوان در دستور کار این استودیو قرار دارد:

ما تا به حال کارهای پیش تولید عنوان اول را آغاز کرده‌ایم اما من اکنون نمی‌توانم چیزی در این باره به شما بگویم.

اما این عناوین شامل چه سطح کیفی خواهند بود؟ مسئله‌ای که گوئیچی به آن اشاره می‌کند و از ساخت عناوین AA می‌گوید:

من نمی‌گویم که این عناوین بازی‌های AAA خواهند بود، اما آثاری کوچک مانند Liberation Maiden (بازی تیراندازی نینتندو 3DS) نیز نخواهند بود. احتمالا این آی‌پی‌ها در سطح AA باشند. [در واقع] خود این بازی‌ها در کیفیت AA و هسته‌ی توسعه‌دهنده‌ی آن تیمی فشرده خواهد بود.

آیا استودیوی گرس هاپر به سراغ ریبوت یا ریمیک عناوین قدیمی خود هم خواهد رفت؟ پاسخ سودا به این سوال مثبت است:

عناوین معدودی از گذشته هستند که من دوست دارم به سراغ آن‌ها بروم و به نوعی نسخه‌ی ریبوت یا ریمیک این بازی‌ها را بسازم. البته ممکن است یک شرکت مناسب با یک آی‌پی مساعد به سراغ ما بیاید [و کار بر روی آن را شروع کنیم]. باید دید که چه پیش خواهد آمد.

اگر روزی این استودیو به سراغ یکی از عناوین قدیمی خود برود، کدام عنوان این فرصت را پیدا می‌کند؟

چیزی که من به آن علاقه‌مند هستم، دیدار دوباره‌ی [بازی] Killer is Dead است. چرا که وقتی این عنوان عرضه شد، به چیزی کاملا متفاوت از آنچه من در نظر داشتم تبدیل شده بود. برای همین ریمیک این عنوان و ساخت آن چیزی که واقعا باید باشد، کاری قابل‌توجه خواهد بود.

و در نهایت، استودیوی گراس هاپر در برنامه‌ی ده سال آینده‌ی خود، قصد همکاری با دیگر شرکت‌ها را دارد یا می‌خواهد به صورت تنها بر روی پروژه‌های خود کار کند؟

دوباره [تاکید می‌کنم] که هیچ برنامه‌ی مشخصی در این لحظه ندارم، اما همیشه برای همکاری با نینتندو آماده هستم. واقعا جالب خواهد بود که بر روی ریبوت یا ریمیک عناوین قدیمی نینتندو کار کنم، مخصوصا آن‌ها که برای مدت زیادی فراموش شده‌اند. اگر بخواهم کاری بکنم تا بازی‌بازان را شگفت‌زده کند، دوست دارم تا این کار با با نینتندو انجام دهم.

بازگشت به لیست

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.