اخبار بازی

پرفروش‌های ماه نوامبر ایالات متحده مشخص شدند

در طی ماه گذشته‌ی میلادی، کنسول نینتندو سوییچ ۱.۱۳ میلیون واحد را در کشور ایالات متحده به فروش رسانده است.

در جریان ماه نوامبر، در حالی نینتندو سوییچ عنوان کنسول پرفروش ایالت متحده را دریافت کرد که Call of Duty: Vaguard، در صدر جدول فروش بخش نرم‌افزار جای گرفت. طبق آمار منتشرشده از سوی گروه NPD، خانواده‌ی کنسول‌های سوییچ فروشی ۱.۱۳ میلیون واحدی را تجربه کرده که ۵۵۰۰۰۰ واحد آن، در طول هفته‌ی شکرگزاری (Thanksgiving) رقم خورده است تا نینتندو سوییچ به کنسول برنده‌ی تخفیف‌های جمعه‌ی سیاه تبدیل شود.

حالا نینتندو سوییچ در سی و پنج ماه از سی و شش ماه گذشته، بر بازار ایالات متحده حکمرانی کرده است. ضمنا این کنسول بازی هم از نظر فروش واحدی و هم فروش دلاری، پرفروش‌ترین کنسول تا بدین جای سال جاری میلادی است.

Call of Duty: Vanguard در طی ماه نوامبر بازار ایالات متحده، بیشترین فروش را در بین بازی‌ها داشت و خیلی زود به دومین بازی پرفروش ۱۲ ماه گذشته مبدل گشت. پیش از این بازی و در جایگاه اول از این منظر، Call of Duty: Black Ops Cold War دیده می‌شود؛ تنها بازی جدول که عرضه‌ی آن به سال ۲۰۲۱ بازمی‌گردد.

عنوان Battlefield 2042 هم که رقیب Call of Duty: Vanguard به شمار می‌آید، دومین بازی پرفروش ماه نوامبر در کشور ایالات متحده است. این بازی در حال حاضر ششمین اثر پرفروش سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

بازی Pokémon Brilliant Dimond and Shining Pearl، دیگر ورودی جدید جدول پرفروش‌ها بود و توانست جایگاه سوم را تصاحب کند. در همین حین، بازی Forza Horizon 5 توانست خود را به رتبه‌ی چهارم جدول پرفروش‌های ماه برساند. به گفته‌ی آقای مت پیسکاتلا (Matt Piscatella) که از تحلیلگران صاحب نام گروه NPD است، علی رغم انتشار روی سرویس قدرتمند گیم‌پس، این اثر ریسینگ استودیوی پلی‌گراند گیمز (Playground Games) توانسته است در ماه عرضه‌ی خود رکورد جدیدی را برای فرانچایز Forza (یعنی هم عناوین Horizon و هم عناوین Motorsport) به ثبت برساند.

در جایگاه‌های پایین‌تر جدول، عناوین Just Dance 2022 و Shin Megami Tensi V به ترتیب در رده‌های یازدهم و شانزدهم دیده می‌شوند. مجموع هزینه‌ی مردم ایالت متحده در بخش‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار و لوازم جانبی گیمینگ در طی ماه نوامبر، ۶.۳ میلیارد دلار بوده است که افت ۱۰ درصدی نسبت به ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. با این حال، مجموع عدد یادشده تا این لحظه از سال جاری میلادی ۵۲.۹ میلیارد دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹ درصد بیشتر است.

هفته‌ی گذشته شرکت نینتندو ادعا کرد که در پی عرضه‌ی سخت‌افزار باندل بازی Mario Kart 8: Deluxe، کنسول نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین هفته‌ی خود از زمان ورود به بازار را در ایالات متحده و اروپا پشت سر گذاشته است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *