اخبار بازی

استخدام یک وکیل باتجربه توسط مایکروسافت برای رفع مسدودیت قرارداد اکتیویژن بلیزارد

طبق گزارش اخیر، مایکروسافت وکیل جدیدی را استخدام کرده است تا با کمک آن بتواند در پرونده اعتراض نسبت به بلوکه شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد پیروز شود.

در ماه گذشته، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) با اشاره به نگرانی‌ها در مورد تأثیر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت بر رقابت در بازار بازی‌های ابری، از انجام این معامله جلوگیری کرد. حال رسانه تلگراف در گزارش جدید خود اعلام کرد مایکروسافت هم‌اکنون یک وکیل سرشناس به نام دنیل بیرد را استخدام کرده است و قصد دارد تا چند روز آینده در دادگاه تجدید نظر رقابت بریتانیا درخواست اعتراض خود را ثبت کند.

بیرد، در گزارش تلگراف به‌عنوان یک «وکیل مدافع قدرتمند در زمینه رقابت» توصیف شده است و به‌دلیل پیروزی در برخی پرونده‌هایی با مقایس بزرگ که درنهایت منجر به لغو تصمیم اتحادیه ناظر اروپایی شده است، شهرت دارد. این وکیل باتجربه قبلا با شرکت اپل در اعتراض به رای اتحادیه اروپا مبنی بر جریمه ۱۳ میلیارد یورویی اپل به‌دلیل روابط مالی غیرقانونی با دولت ایرلند، همکاری داشته است که درنهایت این پرونده با پیروزی اپل در تجدیدنظرخواهی به پایان رسید.

در سال گذشته، بیرد به‌عنوان نماینده قضایی شرکت اینتل در دادگاهی اروپایی شرکت کرد و توانست پرونده ۱۰ ساله مربوط‌به جریمه ۱.۱ میلیارد یورویی این سازنده تراشه را مختومه کند. سازمان ناظر اروپایی این جریمه را به‌دلیل نگرانی‌ها از رفتار غیرمنصفانه اینتل و تسلط بر بازار ریزتراشه‌ها صادر کرده بود. حال شرکت مایکروسافت امیدوار است که با کمک تیم وکالت قدرتمند و متخصص بیرد بتواند در اعتراض به تصمیم سازمان CMA مبنی بر جلوگیری از خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد موفق باشد.

علاوه‌بر سازمان ناظر رقابت و بازار بریتانیا، اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی این خرید احتمالی است و انتظار می‌رود طی دو هفته آینده به اعلام رای نهایی خود بپردازد. بااین‌حال برخی منابع غیررسمی ادعا دارند که اتحادیه اروپا این خرید را تایید خواهد کرد. مایکروسافت علاوه‌بر درگیری حقوقی با سازمان بریتانیایی، باید به فکر رفع یک مشکل دیگر یعنی مخالفت کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) باشد. این سازمان آمریکایی در ماه دسامبر اعلام کرد که نگرانی‌هایی پیرامون تاثیر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت بر بازار رقابت دارد و از مایکروسافت با هدف تلاش برای جلوگیری از این معامله شکایت خواهد کرد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره این اخبار را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *