اخبار بازی

شرکت‌های بزرگ صنعت گیم درآمد 121 میلیارد دلاری را ثبت کردند

گزارش جدید Newzoo، خبر از درآمد 121 میلیارد دلاری صنعت گیم و یکه‌تازی آن در میان صنعت‌های دیگر سرگرمی می‌دهد.

شرکت‌های بازی‌سازی و عملکرد کلی آن‌ها از طریق عملکرد محصولاتشان در قفسه‌ها و واحدهای فروشگاه‌ها ارزیابی می‌شود. شرکت‌ها یا بسته می‌شوند یا خریداری می‌شوند و زیر چتر دیگر کمپانی‌ها فعالیت می‌کنند. امروزه به مسائل مالی و سودهای مختلفی می‌پردازیم که شرکت‌هایی مانند تنسنت (Tencent) و سایرین در بازار تجربه کرده‌اند. گزارش جدیدی از Newzoo بسیاری از این موارد را پوشش می‌دهد، بنابراین چند نکته برجسته را بررسی می‌کنیم.

بدیهی است که تنسنت از نظر درآمد، به عنوان رئیس کل شرکت‌ها باقی می‌ماند و سال به سال 9.9 درصد رشد کرده و تا پایان سال گذشته به بیش از 32 میلیارد دلار درآمد برسد. تنسنت مالک شرکت هایی مانند رمدی (Remedy)، رایات گیمز (Riot Games) و پلاتینیوم گیمز (Platinum Games) است. در همین حال، در حوزه کنسولی، مایکروسافت که در رتبه چهارم شرکت‌ها از نظر درآمد قرار دارد، از رشد مناسبی برخوردار است (افزایش 9.6 درصدی). در مقایسه با رقبا، با توجه به رشد اندک نینتندو (1.9%) و سونی که در واقع برخی از سود خود را از دست داده است، سرویس گیم پس این بار با خرید‌ اشتراک و رشد سالانه خود، نان آور اصلی مایکروسافت بوده است.

البته شرکت‌ها با چالش‌های مختلفی روبرو بودند. صنعت بازی‌های موبایلی نیز شاهد رشد قابل توجهی بود و تا پایان سال 2021، افزایش 12.5 درصدی درآمد را به خود اختصاص داد. سومین شرکت رتبه‌بندی شده اپل است که افزایش 17.7 درصدی را گزارش کرده بود. گوگل نیز در رتبه پنجم، رشدی تقریبا افزایشی را تجربه کرد. صادقانه بگویم، بازی‌های موبایلی سال گذشته بهتر از کنسول‌ها عمل کردند که بسیار تکان دهنده است.

یک نمودار دیگر، اعداد عظیمی را در صنعت گیم نشان می‌دهند. این صنعت همراه با سایرین، در مجموع درآمد 126 میلیارد دلاری را به خود اختصاص داد و خدمات اشتراکی مانند ایکس باکس گیم پس، سهم قابل توجهی در این صنعت داشتند. با توجه به روند صعودی کلی صنعت گیم، ممکن است به نظر برسد که درآمد آن به‌زودی از 200 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت که به خودی خود بسیار رقم بزرگی است. البته درآمد ترکیبی بین مایکروسافت و اکتیویژن (Activision) ممکن است برای برخی از ارگان‌ها که تلاش می‌کنند مانع از ادغام آن‌ها شوند، نگرانی ایجاد کند.

چه کسی می داند که تا زمان تایید این ادغام چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر آمار و ارقام جدیدی از صنعت گیم به دست ما رسید، حتما شما را از آن‌ها مطلع خواهیم کرد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *