اخبار بازی

10 شمشیر برتر در بازی های ویدیویی

در میان تمام سلاح‌هایی که در بازی‌ها به کار گرفته می‌شوند، شمشیر همیشه جایگاه خاصی داشته است. در این مقاله، به ده شمشیر برتر در بازی های ویدیویی خواهیم پرداخت.

بازی‌های ویدیویی معنای جدیدی به خلاقیت بخشیده‌اند. سرتاسر این صنعت، پر است از خلاقیت، نوآوری و اتفاقات عجیب و غریب. طراحی سلاح نیز یکی از زمینه‌هایی است که در دنیای بازی‌ها، معنای جدیدی به خود گرفته و هر سال شاهد متولد شدن سلاح‌های انتزاعی و قدرتمندی هستیم که نظیر آن‌ها فقط و فقط در این مدیوم یافت می‌شود.

اگرچه قرن‌هاست که دیگر کسی از شمشیر استفاده نمی‌کند، اما این سلاح همواره در بازی‌های ویدئویی حضور داشته و با خلاقیت گره خورده است. حتی در بازی‌هایی نظیر Devil May Cry، با وجود این‌که به سلاح‌های گرم نیز دسترسی دارید، بیشترین استفاده‌ی شما از شمشیر است.

در این مقاله به سراغ ده شمشیر خفن و برتر در بازی‌های ویدئویی رفته‌ایم. شمشیرهایی که در این لیست آمده‌اند یا ظاهر بسیار متفاوتی دارند یا قدرت آن‌ها از یک شمشیر معمولی بسیار بالاتر است. می‌دانم که در بازی‌های بسیاری از این سلاح محبوب استفاده شده و ممکن است هر یک از شما، نظر متفاوتی در مورد بهترین شمشیرهای بازی‌های ویدئویی داشته باشید، اما در این مقاله فقط مجال پرداختن به ده مورد از این شمشیرها را داریم و به همین دلیل سعی کرده‌ایم به گزینه‌های فراموش‌نشدنی و اصطلاحاً «آیکانیک» بپردازیم.

بدون مقدمه‌چینی بیشتر، به سراغ لیست امروزمان برویم. این شما و این ده شمشیر برتر در بازی‌های ویدئویی.

Lightsaber (Star Wars)

شکی نیست که شمشیرهای لیزری جنگ ستارگان جزو به‌یادماندنی‌ترین سلاح‌ها در تاریخ سینما و بازی‌های ویدئویی هستند. حتی اگر تا به امروز هیچ قسمتی از Star Wars را تماشا نکرده و یا هیچ کدام از بازی‌های این سری را امتحان نکرده باشید، احتمالاً با این شمشیر آشنایی دارید.

ایده‌ی شمشیرهای لیزری به چندین دهه قبل برمی‌گردد. نویسندگانی مانند آیزاک آسیموف در داستان‌های تخیلی خود به چنین شمشیری اشاره کرده‌اند. اما این سری جنگ ستارگان بود که هویتی جدید به این شمشیرها بخشید.

همه‌چیز در مورد این شمشیر خاص و به‌یادماندنی است. صدا، نور خیره‌کننده، نحوه‌ی استفاده و رنگ‌های آبی و قرمز آن که توسط نیروهای خوب و بد استفاده می‌شوند، همگی به هویت این شمشیر می‌افزایند.

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order که در سال 2019 به بازار آمد، بار دیگر ثابت کرد که این شمشیر هنوز هم مانند گذشته خاص و با ابهت است و مبارزه با آن، جزو لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیاست.

Soul Edge (SoulCalibur)

Soul Edge نه تنها یکی از قدرتمندترین شمشیرها در دنیای بازی‌هاست، بلکه هویت و کاراکتر خاص خودش را هم دارد. وقتی که این شمشیر ساخته شد، فقط یک تیغۀ معمولی بود ولی پس از این‌که چندین بار در خون و نفرت غلتید، به یک شمشیر شیطانی و نفرین‌شده بدل گشت. فردی که از این شمشیر استفاده می‌کند، دیگر توانایی رهایی از آن را ندارد و روح شرور این شمشیر مانند یک انگل بر ذهن و روان او چمبره می‌زند.

این شمشیر که از نسخه‌ی اول SoulCalibur حضور داشته است، متعلق به فرد خاصی نیست و افراد مختلفی در طول سری کنترل این شمشیر را به دست می‌گیرند. قابلیت‌های Soul Edge با توجه به کاراکتری که آن را به دست گرفته است تغییر می‌کند و تنها افرادی که توانایی ذهنی قوی‌تری دارند می‌توانند اراده‌ی خود را هنگام استفاده از این سلاح شرور حفظ کنند.

نکته‌ی بارز این شمشیر، رنگ قرمز و تک چشمی است که روی دسته‌ی آن وجود دارد و آن را از سایر شمشیرها متمایز می‌سازد.

Soul Edge بدون شک یکی از به‌یادماندنی‌ترین و خفن‌ترین شمشیرهای تاریخ بازی‌های ویدئویی است.

Blades of Chaos (God of War)

برخلاف اکثر شمشیرهای این لیست که بسیار عظیم‌الجثه هستند، Blades of Chaos ظاهری جمع و جور دارد. البته این موضوع به هیچ‌وجه به معنای آن نیست که این شمشیر قدرتی کمتر از سایر شمشیرهای لیست را در خود جای داده است.

این شمشیرها که تو تیغه‌ی مرگبار دارند، به دستان کریتوس زنجیر شده‌اند و به او اجازه می‌دهند تا دشمنان را از فاصله‌ی دور یا نزدیک از پا دربیاورد. تیغه‌های آتشین این شمشیرها، علاوه بر قلع و قمع کردن دشمنان، آن‌ها را به آتش می‌کشند و می‌سوزانند.

هنگامی که کریتوس وفاداری خود را به آرِس ثابت می‌کند، او این شمشیرها را به وی هدیه می‌دهد، اما در مبارزه‌ای که در ادامه این دو با هم دارند، آرِس این شمشیرها را به شکل بی‌رحمانه‌ای از دستان کریتوس جدا می‌کند.

این سلاح‌ها همواره المانی جدانشدنی از سری بازی‌های God of War بوده‌‌اند. کمبوهای بی‌شماری هستند که می‌توانید با استفاده از این دو شمشیر روی دشمنان بخت‌برگشته‌ی خود امتحان و آن‌ها را راهی جهنم کنید.

Buster Sword (Final Fantasy VII)

طراحان سری فاینال فانتزی تعدادی از جالب‌ترین شمشیرهای دنیای بازی‌ها را طراحی کرده‌اند. یکی از این شمشیرها، Buster Sword است که به کاراکتر کلاودز (Clouds) تعلق دارد. کلاودز کاراکتری ریزجثه است و این شمشیر تقریباً هم‌قد و قواره‌ی خود اوست! البته این شمشیر به جز کلاودز توسط Zack Fair و Angeal Hewley نیز استفاده شده است.

Buster Sword ظاهری ساده ولی جذاب دارد. این شمشیر یک‌دست و ذوزنقه‌ای، روی دسته‌ی خود دو جایگاه برای قرار دادن سنگ‌های کمیاب دارد که با به کارگرفتن آن، قابلیت‌های شمشیر ارتقاء پیدا می‌کند.

این شمشیر در بسیاری از بازی‌های فاینال فانتزی حضور پیدا کرده است و بدون شک جزو فراموش‌نشدنی‌ترین شمشیرهای تاریخ بازی‌های ویدئویی است.

Keyblade (Kingdom Hearts)

یکی از خلاقانه‌ترین شمشیرهای صنعت بازی، Keyblade است که به سری Kingdom Hearts تعلق دارد. همان‌طور که از نام آن پیداست، این شمشیر به شکل یک کلید بسیار بزرگ طراحی شده است و اصلاً و ابداً ظاهر مرگبار و برّنده‌ای ندارد. اما نگذارید ظاهر این شمشیر گولتان بزند. کسانی که Kingdom Hearts را بازی کرده‌اند می‌دانند این شمشیر، نقشی کلیدی در مبارزات و پیش بردن گیم‌پلی این سری دارد.

این شمشیر در مقابل دشمنانی مانند Heartless ،Nobodies ،Unserved و Dream Eaterها قدرتی خارق‌العاده دارد. اما اصلی‌ترین قابلیت این شمشیر، قفل کردن یا باز کردن دروازه‌های بین جهان‌های مختلف این بازی و حفظ کردن آن در مقابل حمله‌ی Heartlessها به قلب جهان است.

این شمشیر عجیب و غریب تا به حال در بسیاری از نسخه‌های این سری به کار گرفته شده و داستان جالبی پشت آن وجود دارد.

Energy Sword (Halo)

یکی دیگر از به‌یادماندنی‌ترین شمشیرهای صنعت بازی، Energy Sword است که در سری Halo حضور پیدا کرده‌اند. این شمشیر آبی‌رنگ، طراحی منحصر‌به‌فردی دارد و همان‌طور که از نام آن پیداست، از فولاد و آهن برای ساخت آن استفاده نشده است.

این شمشیر به Sangheili تعلق دارد و آن‌ها معتقدند هرکسی لیاقت و یا توانایی استفاده از این شمشیر خاص را ندارد. از دید آن‌ها، Energy Sword یک شمشیر مقدس است که فقط تعداد خاصی اجازه‌ی استفاده از آن را دارند. آن‌ها، همچنین معتقدند اگر یک Sangheili با این شمشیر بمیرد، مرگ او با افتخار بوده است. کسانی که از این شمشیر استفاده می‌کنند، اجازه‌ی ازدواج ندارند، گرچه برای ادامه‌ی نسل شمشیرزن‌ها، می‌توانند با هر فردی که می‌خواهند به تولیدمثل بپردازند.

علاوه بر ظاهر خاص و قدرت فوق‌العاده‌ی Energy Sword، قوانین و اعتقاداتی که در خصوص استفاده از این سلاح وجود دارد، باعث شده که این شمشیر در زمره‌ی به‌یادماندنی‌ترین سلاح‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی قرار بگیرد.

Crucible (Doom Eternal)

قدمت این شمشیر از سایر شمشیرهای این لیست بسیار کمتر است، اما قدرت خارق‌العاده‌ی آن باعث شد تا آن را در این لیست قرار دهیم. با این‌که Doom Eternal مجموعه‌ای از قدرتمندترین سلاح‌های گرم را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، اما وقتی این شمشیر خاص را به دست می‌آورید، تمام سلاح‌های دیگر به نظرتان شوخی می‌آیند! قدرت Crucible در حدی است که حتی سرسخت‌ترین دشمنان بازی را نیز به دو نیم تقسیم می‌کند.

این شمشیر قرمزرنگ که ظاهری عجیب و جهنمی دارد، برای اولین بار در سال 2020 به مجموعه‌ی Doom قدم گذاشت، اما با استقبال بی‌نظیری که از آن شد، به نظر می‌رسد در نسخه‌های بعدی این مجموعه نیز شاهد بازگشت آن باشیم.

بر کسی پوشیده نیست که Doom Slayer، یکی از خفن‌ترین شخصیت‌های اصلی در دنیای بازی‌هاست که با هر چیزی که دم دستش باشد، اهریمن‌ها را پاره پوره می‌کند! حالا فکر کنید چنین سلاح قدرتمندی چه‌قدر می‌تواند به قابلیت‌های او بیفزاید.

Yamato (Devil May Cry)

ورجیل یکی از کاریزماتیک‌ترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی است و شمشیرش Yamato نیز دست کمی از خودش ندارد.

Yamato ظاهری عادی داشته و در نگاه اول به نظر نمی‌رسد که قدرتی فراتر از یک شمشیر معمولی داشته باشد. اما به محض این‌که این شمشیر در دستان ورجیل قرار می‌گیرد، به سلاحی تبدیل می‌شود که تقریباً هیچ‌کس یارای مقابله با آن را ندارد. یاماتو قابلیت جدا کردن قدرت‌های انسانی و شیطانی را به ورجیل می‌دهد. هم‌چنین ورجیل می‌تواند با این شمشیر، پورتالی به جهان‌های دیگر باز و از یک محیط به محیطی دیگر تلپورت کند. یاماتو در مبارزات، سرعتی بسیار بالا به صاحب خود می‌دهد که حریف را در مقابل هرگونه دفاعی عاجز می‌کند.

این شمشیر، یکی از سه میراث اسپاردا بوده که برای پسران خود باقی گذاشته است. قدرت خارق‌العاده‌ی آن، در کنار کمبوهای بی‌شماری که برای آن طراحی شده، یاماتو را به یکی از جذاب‌ترین شمشیرهای تاریخ تبدیل کرده است.

Master Sword (Legend of Zelda)

Legend of Zelda یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده در تاریخ و Master Sword نیز یکی از زیباترین شمشیرهای طراحی شده در دنیای بازی‌هاست. قدرت این شمشیر تنها به‌خاطر آسیبی که به دشمنان وارد می‌کند نیست، بلکه به دلیل قدرت‌های جادویی بسیاری است که در کالبد این شمشیر نهفته شده است.

این شمشیر با دستان Hylia ساخته شد و توسط سه شعله‌ی مقدس غسل داده شد تا به یک سلاح خاص تبدیل شود. Master Sword توانایی انتخاب صاحب خودش را دارد و کسی که از این شمشیر استفاده می‌کند، باید شجاعت، خردمندی و قدرت خود را در مبارزات ثابت کرده باشد. این شمشیر قابلیت دفع نیروهای بد را دارد و فقط در دستان یک قهرمان واقعی می‌تواند توانایی‌های خود را به رخ بکشد.

درست مانند Soul Edge، مستر سورد نیز فراتر از یک سلاح است و هویت خاص خودش را دارد که باعث می‌شود در لیست به‌یادماندنی‌ترین شمشیرهای تاریخ قرار بگیرد.

Rebellion (Devil May Cry)

می‌رسیم به آخرین شمشیر این لیست که احتمالاً همه‌ی شما انتظار دیدن آن را داشتید. مگر می‌شود حرف از شمشیرهای خفن و فراموش‌نشدنی باشد و نام Rebellion به میان نیاید؟

برخلاف یاماتو، ظاهر Rebellion بسیار خاص و متفاوت‌تر از سایر شمشیرهایی است که تا به حال دیده‌ایم. این شمشیر بزرگ و سنگین که از پدر دانته، یعنی اسپاردا به وی رسیده است، می‌تواند قدرت‌های انسانی و اهریمنی را به یکدیگر پیوند دهد. Rebellion در دستان دانته که خود نیمی اهریمن و نیمی انسان است، قدرت خارق‌العاده‌ای پیدا می‌کند که می‌تواند هر دشمنی را به زانو دربیاورد.

کمبوهای بی‌شماری هستند که می‌توانید با Rebellion روی دشمنان پیاده کنید و این کمبوها هیچ‌گاه قدیمی و خسته‌کننده نمی‌شوند. دانته این شمشیر سنگین را جوری تکان می‌دهد که انگار پر قو است!

Rebellion بدون شک یکی از محبوب‌ترین شمشیرهایی است که در دنیای بازی‌ها طراحی شده و قدرت بی‌نظیر آن، در کنار محبوبیت صاحبش، آن را به یک سلاح فراموش‌نشدنی تبدیل کرده است.


به پایان این لیست رسیدیم، اما مانند همیشه در بخش نظرات منتظر شما عزیزان هستیم. چه شمشیرهای دیگری را دوست داشتید در این لیست ببینید؟ شمشیر موردعلاقه‌ی شما کدام‌یک از شمشیرهایی است که در لیست بالا آن‌ها را ذکر کردیم؟

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *