بر اساس تحلیل رسانهی Ampere Analysis، گیمپس در میان سرویسهای اشتراکی صنعت بازی پیشتاز است، اما این سرویسها بخش بسیار کمی از درآمد این صنعت را تولید میکنند.
به گفتهی پیرس هاردینگ رولز (Piers Harding-Rolls) از رسانهی Ampere Analysis در تحلیل اخیرش، سرویسهای اشتراکی نظیر ایکس باکس گیمپس و پلی استیشن پلاس تنها بخش بسیار کوچکی از درآمد کل صنعت بازیهای ویدئویی را شامل میشوند.
در واقع، سرویسهای اشتراکی در مجموع 3.7 میلیارد دلار در بازار آمریکای شمالی و اروپا تولید میکنند که تنها 4 درصد از 81 میلیارد دلار حاصل از فروش نسخههای فیزیکی و دیجیتالی بازیها و پرداختهای درونبرنامهای آنها را تشکیل میدهد. صنعت موسیقی شرایطی بسیار متفاوت را تجربه میکند. در این صنعت، سرویسهایی چون اسپاتیفای (Spotify)، منبع 83 درصد از مجموع درآمد آن هستند.
با این تفاسیر، بهنظر میرسد که ایکس باکس گیمپس با در دست داشتن 60 درصد از سهم بازار و 25 میلیون مشترک، در این عرصه پیشتاز باشد. در آن سمت نیز با تغییر ساختار پلی استیشن پلاس از سوی سونی که اخیراً معرفی شد و نظرات و واکنشهای متفاوتی را از سوی تحلیلگران دریافت کرد، نتایج رقابت آنها در سالهای آینده جالب توجه خواهد بود.
در هر صورت، سرویسهای اشتراکی صنعت بازیهای ویدئویی تا در اختیار گرفتن سهم گستردهای از درآمد حاصل از این صنعت، راه درازی در پیش دارند.
برای مشاهدهی جزئیات بیشتر تحلیل مذکور، میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.