اخبار بازی

GTA 5 به سلطنت Elden Ring پایان داد

گیمرها از GTA 5 سیر نشده‌اند؛ چرا که نسخۀ پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس بازی GTA 5، دومین لانچ دیجیتالی بزرگ سال 2022 را تجربه کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان آماری GSD، عنوان GTA 5 پرفروش‌ترین بازی انگلستان در هفتۀ گذشته بوده است. شاید Gran Turismo در هفته‌ای که گذشت بیشترین فروش فیزیکی را تجربه کرده باشد، اما بازی بهینه شده‌ی راکستار برای نسل جدید، در رتبۀ اول فروش دیجیتالی انگلستان قرار گرفت. همچنین، GTA 5 پس از Elden Ring، در مقام دوم پرفروش‌ترین بازی‌های دیجیتالی 2022 قرار دارد.

55 درصد فروش GTA 5 مربوط به پلی استیشن 5، 35 درصد به ایکس باکس سری ایکس/اس، 6 درصد ایکس باکس وان، 3 درصد PC و 1 درصد پلی استیشن 4 می‌شود.

دقت داشته باشید که نسخۀ پلی استیشن 5 بازی GTA 5 با قیمت 8.75 پوند عرضه شده است، در حالی که دارندگان ایکس باکس سری ایکس و اس باید 17.49 پوند پرداخت کنند. علت این تفاوت، قرارداد سه ماهۀ راکستار با پلی استیشن است که بر اساس آن، GTA Online به رایگان در دسترس دارندگان پلی استیشن قرار می‌گیرد. قرارگیری GTA Online در جدول، تنها بر اساس نسخۀ ایکس باکس است.

در هفتۀ گذشته، بازی Elden Ring به رتبۀ دوم افت و نسبت به هفتۀ قبل از آن، کاهش 39 درصدی در فروش را تجربه کرد. پس از FIFA 22 و Call of Duty: Vanguard، عنوان Elden Ring سومین بازی پرفروش 12 ماه اخیر بوده و 72 درصد از فروش کل به صورت دیجیتالی انجام شده است.

در ادامه جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفتۀ گذشته انگلستان را مطالعه می‌کنید:

نام بازی رتبۀ این هفته
GTA 5 ۱
Elden Ring ۲
GTA Online ۳
WWE 2K22 ۴
WWE 2K22 ۵
Gran Turismo 7 ۶
F1 2021 ۷
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin ۸
Red Dead Redemption 2 ۹
Persona 4 Arena Ultimax ۱۰
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *