اخبار بازی

فیل اسپنسر : بازی‌های ایکس باکس برای دیده شدن نیازمند گیم‌ پس نیستند

رئیس بخش بازی مایکروسافت گفت که لازم نیست عناوین حتما روی گیم پس باشند تا شانس موفقیت در کنسول‌های ایکس باکس را تجربه کنند.

فیل اسپنسر (Phill Spencer) در خلال گفتگوی GDC با سارا باند (Sarah Bond)، یکی از مدیران ایکس‌باکس، اذعان کرد که اغلب توسعه‌دهندگان از او سوالات پر ابهامی می‌پرسند. آیا ارزش دارد محصولاتشان را در ایکس‌باکس منتشر کنند؟ آیا بدون گیم پس شانس موفقیتی برای آن‌ها وجود دارد؟ او در پاسخ به این سوال‌ها گفت:

من می‌خواهم برای افرادی که آنجا هستند روشن کنم که برای ما در ایکس‌ باکس، یک مدل کسب‌ و کار واحد وجود ندارد که لزوما از آن پیروی کنیم. اغلب توسعه‌دهندگان از من می‌پرسند: «اگر من در سرویس نباشم، آیا دیگر در ایکس‌ باکس موفق می‌شوم؟» و این سوال کاملا اشتباه است.

او ادامه داد:

اگر به خرده‌ فروشی و افرادی که بازی می‌فروشند و بازی می‌خرند نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این بخش مهمی از سود و زیان ما است، شما این را می‌دانید. این یکی از چیزهایی است که ما منابع را در آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا توسعه‌دهندگان بتوانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

به گفته این شرکت، سرویس ایکس باکس گیم‌پس در ژوئن 2017 راه‌اندازی و به مرکز تجارت بازی‌های مایکروسافت تبدیل شد. طبق گفته این شرکت، بیش از 25 میلیون مشترک از ژانویه 2022 جذب این سرویس شده‌اند. گیم‌پس به گیمرها امکان دسترسی به بیش از 100 عنوان، از جمله تمام بازی‌های انحصاری در زمان انتشار، با پرداخت 10 دلار / 8 پوند در ماه را روی کنسول یا رایانه شخصی می‌دهد. با پرداخت 15 دلار / 11 پوند، کاربران می توانند از طریق کنسول، رایانه شخصی و دستگاه های تلفن همراه، از طریق فضای ابری به بازی‌ها دسترسی داشته باشند.

ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل مایکروسافت، سال گذشته ادعا کرد که مشترکین ایکس باکس گیم‌پس تقریباً 40٪ بیشتر از غیرمشترکین بازی کرده و 50٪ بیشتر از آن‌ها بازی می‌خرند. اما اسپنسر در ویدئوی GDC گفت که مایکروسافت به پشتیبانی از طیف متنوعی از مدل‌های تجاری از جمله خرده‌فروشی، اشتراک و بازی رایگان ادامه خواهد داد. او گفت:

اینجا جایی است که من گاهی اوقات خود را با سایر اشکال رسانه‌ای، چه موسیقی و چه ویدیو، مقایسه می‌کنم. من اساسا معتقد هستم که یک نقطه قوت برای ما در تجارت بازی‌های ویدیویی، تنوع مدل‌های تجاری و قدرت آن‌ها است. قطعا در تیم ایکس‌باکس، ما روی مدل‌های کسب‌ و کاری که توسعه‌دهندگان درخواست می‌کنند، سرمایه‌گذاری می‌کنیم و از شکوفایی آن‌ها مطمئن هستیم. به طوری که هر سال شاهد تجربیات جدید و بزرگی هستیم که به پلتفرم ما می‌آیند که اگر این مدل کسب‌ و کار نبود، شاید هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

دسامبر گذشته، اسپنسر به Edge گفت که گیم‌پس تنها تمرکز شرکت در آینده نیست. اسپنسر ادامه داد:

من از مردم می‌خواهم که انتخاب خود را انجام دهند. برخی از مردم می‌خواهند تمام بازی‌هایی را که ما منتشر می‌کنیم بخرند و کتابخانه خود را ایجاد کنند. اشتراک‌ها درآمد مستمر خوبی به شما می‌دهند و این نکته مهمی برای هر کسب‌ و کاری است. این درآمد علاوه بر سودی است که در بازارهای خرده‌فروشی خاص به دست خواهید آورد. به همین دلیل است که من در مورد ترکیبی از کسب و کارها صحبت می کنم. بحث این نیست که یکی از دیگری پیشی بگیرد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *