اخبار بازی

پشتیبانی از VRR به پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد

سونی در بلاگ پست جدید خود به به‌روزرسانی جدید دو کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 می‌پردازد و از اضافه شدن قابلیت VRR در آینده به پلی استیشن 5 خبر می‌دهد.

از جمله قابلیت‌هایی که این به‌روزرسانی اضافه می‌کند می‌توان به شرکت در Partyها از طریق برنامه‌ی PS App، تغییراتی در رابط کاربری آن، قابلیت فرمان صوتی در پلی استیشن 5، صدای تک کاناله و تغییراتی در Trophy Cardها اشاره کرد.

از زمان عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5، هواداران خواهان پشتیبانی آن از VRR بوده‌اند. این فناوری که نام کامل آن نرخ فرم متغیر (Variable Refresh Rate) است، یک فناوری مبتنی بر نرم‌افزار بوده که علاوه بر رفع مشکلات سرعت فریم، باعث از بین رفتن پارگی صفحه (Screen Tearing) و سایر ایرادات بصری می‌شود. به بیانی ساده‌تر، اجرای بازی‌ها با این فناوری کمی بهتر خواهد بود.

سونی در این بلاگ پست اعلام کرد که VRR، در ماه‌های آتی به پلی استیشن 5 اضافه خواهد شد. این ویژگی، در تلویزیون‌ها و نمایشگرهای دارای HDMI 2.1 قابل استفاده خواهد بود. در ادامه، سونی به شرح منافع این فناوری می‌پردازد و می‌گوید:

گیمپلی بسیاری از عناوین پلی استیشن 5 روان‌تر خواهد بود؛ چرا که صحنه‌ها بلافاصله رندر می‌شوند و لگ ورودی کاهش پیدا می‌کند.

همچنین، اعلام شده است که بازی‌های قدیمی پلی استیشن 5، با انتشار یک پچ مخصوص، برای این ویژگی بهینه‌سازی می‌شوند و عناوین آینده نیز با پشتیبانی از VRR منتشر خواهند شد. هرچند، اگر بخواهید، می‌توانید این قابلیت را در بازی‌هایی که کاملاً از آن پشتیبانی نمی‌کنند نیز فعال کنید تا در برخی موارد از نتایج مطلوبی برخوردار شوید.

در انتها گفته شده است که هرچه به تاریخ اضافه شدن این قابلیت نزدیک می‌شویم، جزئیات بیش‌تری در رابطه با آن منتشر خواهد شد که شامل لیست ابتدایی بازی‌هایی که به‌روزرسانی مرتبط با آن را دریافت می‌کنند نیز می‌شود.

شایان ذکر است که این ویژگی از ابتدا در کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس وجود داشته است.

Max22
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *