اخبار بازی

ولو در قبال ادغام و تصاحب‌های موجود در صنعت بازی نگرانی ندارد

اخیراً رئیس ولو (Valve) مصاحبه‌ای انجام داده است و طی آن به برخی نکات در مورد تصاحب‌های این روزهای صنعت بازی، محدودیت سایر پلتفرم‌ها و خطرات NFT اشاره کرده است.

سایت خبری Rock Paper Shotgun اخیراً مصاحبه‌ای با رئیس شرکت ولو (Valve) یعنی گیب نیول (Gabe Newell) انجام داده است که بنا بر آن، نیول درمورد ارزشی که این تصاحب‌ها به همراه خواهند آورد، مطمئن نیست و می‌گوید این موارد باید به میزان یکسان برای بازی‌سازان و خریداران، ارزش ایجاد کنند.

هر نوعی از تصاحب یا ادغام شرکت‌ها باید به این سوال پاسخ بدهد که برای مشتریان خود چگونه ارزش بیش‌تری ایجاد می‌کند؟ چطور بازی‌سازان خود را بهتر می‌کند؟ اگر چنین کاری انجام نشود، این ادغام‌ها و تصاحب‌ها نتیجه‌ی مثبت نخواهند داشت. اگر هم انجام شود، خب خوب است؛ چراکه شما دارید بازار بازی‌ها را بهتر می‌کنید.

او همچنین پس از مطرح کردن پرسش‌های مشابه، اظهار کرد:

شواهدی مبنی بر اینکه مردم به سمت رویکردهای محدودتر گرایش پیدا می‌کنند، نمی‌بینم و فکر نمی‌کنم که صنعت رایانه‌های شخصی چنین چیزی را تحمل کند. مردم رایانه‌های شخصی را دوست دارند و با وجود اینکه بسیاری منتظر نتایج متفاوتی هستند، پی‌سی گیمینگ هر سال پیشرفت می‌کند و رشد نسبی آن در مقایسه با پلتفرم‌های محدود و اختصاصی، بهتر می‌شود. بنابراین، انتظار داریم که این موارد ادامه پیدا کنند.

گیب نیول در پاسخ به سوالی مبنی بر نگرانی ولو در قبال این تصاحب‌ها و دور شدن بازی‌ها از استیم‌دک و رایانه‌های شخصی گفت:

امروز شواهدی مبنی بر آن نمی‌بینم، اما این به آن معنا نیست که امکان وقوع ندارد، چراکه اساساً مشتریان در جایگاه راننده نشسته‌اند و ما از این امر خوشحالیم. آن‌ها چیزهایی مثل محدودیت‌ها و انحصارها را دوست ندارند. مقاومت با این موضوع بهای زیادی خواهد داشت. باور دارم که شرکت‌هایی که در مسیر موافق مشتریان حرکت می‌کنند و به‌نوعی آن را در آغوش می‌گیرند، در درازمدت موفق خواهند بود.

درمورد موضع ولو در قبالNFT و تکنولوژی بلاک‌چین نیز سوالی مطرح شد که نیول اینگونه پاسخ داد:

باید میان خود تکنولوژی و کسانی که از آن استفاده می‌کنند تفاوت قائل شوید. افرادی که در این فضا حضور دارند به اعمال ‌نادرست و مجرمانه‌ی زیادی گرایش دارند و کسانی نیستند که شما بخواهید با آن‌ها معاملات داشته باشید.

برای مشاهده‌ی جزئیات این مصاحبه به اینجا مراجعه کنید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *