هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، خالق سری Souls و Elden Ring، مصاحبه ای با The New Yorker انجام داد و در مورد چیزهای زیادی صحبت کرد.
میازاکی در این مصاحبه از الهامات و اهداف هنری بازیهای گذشته خود صحبت کرد. میازاکی در مورد مهارت خود در بازیها صادقانه گفت:
من هرگز بازیکن بسیار ماهری نبودهام، من زیاد در بازیها میمیرم. اگر قرار است مرگ نشانه شکست باشد، چگونه به آن معنا بدهم؟ چگونه مرگ را لذت بخش کنم؟
میازاکی در ابن مصاحبه قاطعانه تاکید کرد که سختی بازیهای او بخش اصلی ماهیت بازیهای اوست، اما انتقادات بازیکنانی که از طراحی آنها ناراضی هستند را نادیده نمیگیرد. او از همه کسانی که احساس میکنند بازیهای فرامسافتور (FromSoftware) بیش از حد سخت هستند، عذرخواهی میکند. به گفته خود میازاکی، او فقط سعی دارد حس لذتبخش و چالشبرانگیز بازیهایش توسط تمام گیمرها تجربه شود.
تعداد زیادی از افراد، مجذوب سرگذشت زندگی میازاکی هستند. او در شرایط سختی بزرگ شد و برای کمک به خانوادهاش، شغلی پردرآمد اما نامطلوب را انتخاب کرد. میازاکی پس از تغییر شغل خود، به صنعت بازی پیوست و با الهام از بازی Ico که توسط فومیتو اوئدا (Fumito Ueda) ساخته شده بود، مسئولیت یک پروژه شکست خورده را برعهده گرفت و مجوز ساخت پر ریسک آن را دریافت کرد. آن پروژه به عنوان Demon’s Souls در سال 2009 خاتمه یافت که توانست سبک جدیدی در بازیهای فانتزی ارائه دهد.
میازاکی با ساخت آخرین بازی فرامسافتور و پتانسیل آن برای تبدیل شدن به یک تجربه قابل دسترستر، ادعا کرد که تیمش می خواست که مردم احساس کنند، پیروزی یک موفقیت قابل دستیابی است. همانطور که گفته شد، رئیس فرامسافتور ن تصریح کرد که در بازیهای آنها به طور خاص، سختی چیزی است که به تجربه معنا میدهد. بنابراین این چیزی نیست که در حال حاضر مایل به ترک آن باشند. این هویت آنها است.
در اواخر این مصاحبه، میازاکی به جزئیات بیشتر در مورد رابطه کاری خود با جرج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) پرداخت. ماهیت مشارکتهای مارتین که پیشزمینه و چهارچوب داستان بازی Elden Ring را تشکیل میدهند، مدتها پیش در به شکل رسمی اعلام شد. این همکاری نشان میدهد که میازاکی مدتها از طرفداران داستانهای مارتین بوده است؛ خیلی قبل از موفقیت کتمانناپذیر Game of Thrones. نکته دوم این است که این دو هنرمند، یک دوستی شخصی از این همکاری ایجاد کردهاند.
بازی Elden Ring هماکنون برای کنسولهای نسل هشتم و نهم ایکس باکس و پلی استیشن، به همراه پلتفرم PC در دسترس است.