اخبار بازی

رئیس Valve از همکاری با Xbox Game Pass استقبال می‌کند

در حالی که ولو (Valve) هیچ برنامه‌ای برای عرضه گیم پس (Game Pass) روی کنسول Steam Deck ندارد، از ادغام این سرویس با استیم (Steam) بسیار خوشحال می‌شود.

در مصاحبه‌ای که اخیرا در PC Gamer منتشر شد، مدیرعامل ولو، یعنی آقای گیب نیول (Gabe Newell) در مورد رقیب احتمالی سرویس گیم‌پس صحبت کرد تا برای آخرین نسخه سخت‌افزاری این شرکت، یعنی Steam Deck عرضه شود. در طول مصاحبه، نیوول همچنین در مورد کمک به مایکروسافت برای قرار دادن سرویس این شرکت روی استیم صحبت کرد. در حالی که نیوول به سرعت هرگونه برنامه‌ای برای توسعه «Steam Game Pass» را رد کرد، اما ولو بیش از حد مایل است که سرویس گیم پس برای رایانه شخصی را با استیم ادغام کند تا مشترکین بتوانند بازی‌های خود را مستقیما از طریق فروشگاه استیم دانلود کنند (مثلا در سرویس EA Play چنین امری ممکن است). نیول گفت:

فکر نمی‌کنم معادل سرویس گیم پس، چیزی باشد که باید خودمان انجام دهیم و در حال حاضر یک سرویس اشتراکی بسازیم. سرویس گیم پس برای مشتریان، یک گزینه محبوب است و ما بسیار خوشحال خواهیم شد که با آن‌ها همکاری کنیم تا مخاطبان بتوانند آن سرویس را روی استیم خریداری کنند. با توجه به مشکلات متعددی که معمولا در رابطه با نسخه‌های رایانه شخصی بازی‌های گیم پس ظاهر می‌شوند، افزودن دسترسی از طریق استیم، کمک بزرگی به مایکروسافت می‌کند. این مهم به لطف زیرساخت قوی‌تر ولو در این زمینه، اتفاق می‌افتد. این همچنین به معرفی سرویس گیم پس به سیستم‌عامل‌های دیگری چون لینوکس کمک می‌کند تا دامنه خدمات بیشتری را پوشش دهند.

نیول افزود:

ما پیش‌تر کمی درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم. اگر مشتریان شما آن را می‌خواهند، پس باید نحوه تحقق آن را بیابید. این جایی است که ما در آن حضور داریم.

البته این‌ها صحبت‌های زودهنگام هستند و به همین دلیل، طرفداران نباید انتظارات خود را از این همکاری بیش از حد بالا ببرند. چیزی که از این مصاحبه برداشت شد این است که مدیر ولو، مشکلی با عرضه‌ی این سرویس روی پلتفرم خود ندارد. مشکل بزرگ این است که مایکروسافت با عرضه‌ی گیم‌پس روی استیم، باید سهمی را بابت فروش هر سرویس بپردازد و این احتمالا چیزی نیست که مایکروسافت برای آینده در نظر دارد. باید دید در آینده چه توافقاتی بین این دو شرکت انجام خواهد شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *