اخبار بازی

فروش پلی استیشن 5 می‌تواند نزدیک به دو برابر ایکس باکس باشد

تحلیل‌گر مشهور وبسایت Ampere یعنی آقای Piers Harding-Rolls معتقد است که فروش کنسول پلی استیشن 5 در سال 2021 می‌تواند تقریبا دو برابر ایکس باکس سری ایکس باشد.

بیش از یک سال از عرضه‌ی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 می‌گذرد. هر دو دستگاه فروش بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند و در تاریخ خود رکوردشکن شده‌اند. با این اوصاف خرید یکی از این کنسول‌ها کمی دشوار شده است. جالب است بدانید که Piers Harding-Rolls، تحلیل‌گر وبسایت Ampere، گفته که سونی به خاطر فروش کنسول پلی استیشن 5 سال بسیار خوبی داشته است. او معتقد است که این کنسول تقریبا دو برابر ایکس باکس سری ایکس در سال 2021 فروخته است.

طبعا 17 میلیون دستگاه فروش اصلا رقم کمی برای یک کنسول نیست، اما می‌توان گفت که کمبود جهانی سخت‌افزار کمی به پتانسیل هر دو کنسول هم ضربه زده است. تحلیل‌گر Ampere معتقد است که در مقایسه با کنسول سونی، ایکس باکس سری ایکس حدود 10.3 میلیون دستگاه فروخته است. با این اوصاف پلی استیشن 5 تقریبا دو برابر کنسول مایکروسافت فروخته است:

سونی سال 2021 را با حدود 17.1 میلیون دستگاه فروش پلی استیشن 5 به پایان رساند. این تقریبا 1.7 برابر فروش ایکس باکس سری ایکس در این سال است. در حال حاضر بازار با کنسول سونی همراه است، اما این کنسول به خاطر کمبود قطعات به پتانسیل کامل خود نرسیده است.

لازم به ذکر است که آمار Piers Harding-Rolls کمی در تضاد با آمار منتشر شده توسط تحلیل‌گر Niko Partners یعنی Daniel Ahmad قرار دارد. او تخمین زده بود که ایکس باکس سری ایکس 12 میلیون دستگاه فروخته است. نکته‌ی جالب دیگر این است که در حالی که فیل اسپنسر مدعی شده ایکس باکس سری ایکس پرفروش‌ترین کنسول مایکروسافت در این بازه زمانی است، Piers Harding-Rolls گفته که فروش این کنسول با ایکس باکس وان برابری می‌کند.

Piers Harding-Rolls پیش‌بینی کرده که در سال جاری بار دیگر شاهد فروش دو برابر کنسول پلی استیشن 5 نسبت به ایکس باکس سری ایکس خواهیم بود.

Ali984mohsenj74
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *