اخبار بازی

یکی از هکرهای نینتندو به سه سال حبس محکوم شد

نینتندو (Nintendo) اعلام کرد، فرد متهم به ساخت قطعاتی که به افراد اجازه‌ی اجرای عناوین غیرقانونی روی نینتندو سوییچ و 3DS می‌کرد، به حبس در زندان محکوم شده است.

آقای گری باوزر (Gary Bowser) عضو گروه هکر Team-Xecuter بود که در سال ۲۰۱۳ شروع به ساخت این قطعات دورزنی کردند. بر اساس اعلامیه‌ی دولت آمریکا، ساخته‌ی این گروه سودآوری میلیونی داشته و باعث ضرر ۱۵۰ میلیون دلاری شرکت نینتندو شده است.

نینتندو پیرو حکم صادره‌ی آقای گری باوزر بیانیه‌ای منتشر کرده که در این بیانیه آمده است:

سپاسگزار زحمات و تلاش‌های دادستان‌های فدرال و مجریان قانون در جلوگیری از اعمال خلاف قانون در سطح جهانی که به نینتندو و صنعت بازی‌های ویدیویی ضررهای جدی وارد کرده، هستیم.

به طور مشخص نینتندو قدردان، دفتر بازرسی دولت فدرال (FBI)، تحقیقات امنیت داخلی (HSI) از وزارت امنیت داخلی کشور آمریکا، بازپرس قسمت غربی واشنگتن، بخش جرایم کامپیوتری و مالکیت معنوی وزارت دادگستری آمریکا و دفتر امور بین الملل وزارت دادگستری بابت همکاری و کمک آن‌ها است.

آقای گری باوزر در سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی بازداشت و در اکتبر همان ماه در دادگاه، متهم به ۱۱ فقره جرم حاضر شد. به جای محاکمه، گری باوزر گناهکار به دو جرم شناخته شد و محکوم به پرداخت ۴.۵ میلیون دلار به نینتندو شد. پیرو حکم صادره‌ی سه سال زندان، لازم به ذکر است که نینتندو به دنبال پنج سال حبس برای این هکر بود.

تیم حقوقی آقای گری باوزر درخواست کردند که دادگاه حکم او را به ۱۹ ماه در زندان کاهش دهد که در صورت تایید و در نظر گرفتن زمانی که او در زندان سپری کرده، گری باوزر سه ماه بعد از زندان آزاد خواهد شد. در پرونده‌ای دیگر آقای باوزر به دلیل نقش داشتن در فروش کدهای کنسول دستگاه‌های نینتندو، به پرداخت ۱۰ میلیون دلار به این شرکت محکوم شده است.

این بار اولی نیست که هکرهای مرتبط به شرکت نینتندو محکوم می‌شوند، در پرونده‌ای دیگر رایان هرناندز (Ryan Hernandez) که اطلاعات یک کارمند نینتندو را دزدیده بود، به سه سال حبس محکوم شده است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *