اخبار بازی

سازمان FTC قرارداد بین مایکروسافت و اکتیویژن را بررسی می‌کند

با توجه به گزارشات به نظر می‌رسد که قرارداد بین مایکروسافت و اکتیویژن (Activision) توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC) بررسی خواهد شد.

با توجه به گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ (Bloomberg)، به نظر می‌رسد که سازمان FTC قرارداد بین دو کمپانی مایکروسافت و اکتیویژن را بررسی خواهد کرد. با توجه به اظهارات فردی که با این سازمان ارتباط دارد، هدف FTC از بررسی این قرارداد کسب اطمینان از عدم ایجاد یک رقابت غیرمنصفانه است. لازم به ذکر است که قرارداد بین این دو کمپانی دیگر توسط وزارت دادگستری بررسی نمی‌شود که به همراه سازمان FTC بر چنین مواردی نظارت دارند. مایکروسافت و سازمان FTC هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

تصاحب اکتیویژن-بلیزارد به مایکروسافت اجازه می‌دهد که مالکیت مطلق آی‌پی‌هایی مثل Call of Duty ،Crash Bandicot، Overwatch و Guitar Hero را به دست آورد. انتظار می‌رود که این قرارداد تا سال 2023، در صورت سپری شدن تمام روند‌های بررسی بسته شود و به اتمام برسد. هدف از تعیین قوانین رقابتی این است که رقابت منصفانه بین کمپانی‌های مختلف حفظ شده و یک شرکت با خرید‌های متفاوت نتواند برتری قابل ملاحظه و ناعادلانه‌ای به دست آورد.

یکی از محققین سازمان DFC در واکنش به خریداری شدن اکتیویژن-بلیزارد توسط مایکروسافت در یکی از مقالات خود اظهار داشت: آیا این قرارداد در نهایت بسته می‌شود؟ اعمال مایکروسافت تحت نظارت بسیار شدید قرار می‌گیرد و ممکن است فرنچایز‌هایی مانند Call of Duty هیچ‌گاه به علت عدم اعتماد انحصاری نشوند.

صاحب سازمان DFC یعنی آقای دیوید کول (David Cole) در مصاحبه با GamesIndustry.biz گفت:

در حال حاضر بزرگ‌ترین مسئله این است که آیا Call of Duty انحصاری مایکروسافت خواهد بود یا خیر؟ در حال حاضر من گمان نمی‌کنم چنین اتفاقی رخ بدهد. چرا که اگر قصد مایکروسافت خارج کردن حریف‌های خود از رقابت باشد، ناظرین چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نخواهند داد.

مایکروسافت در مورد برنامه‌های آینده‌ی خود اظهار داشت که قصد دارد برخی از بازی‌های آینده‌ی اکتیویژن-بلیزارد را برای پلتفرم پلی‌استیشن منتشر کند. همچنین لازم به ذکر است که رییس ایکس باکس یعنی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) در این مورد توضیح داد که قصد دور کردن گیمر‌ها از پلی‌استیشن را ندارند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *