اخبار بازی

سونی استودیو بانجی را خرید – واران گیم

به گزارش وبسایت GamesIndustry کمپانی سونی طی قراردادی به ارزش ۳.۶ میلیارد دلار مالکیت استودیو بانجی را تصاحب کرد. حتی پس از نهایی شدن این قرارداد، بانجی به فعالیت خود به عنوان یک ناشر تردپارتی ادامه می‌دهد. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

شرکت مایکروسافت با اعلام خبر خریدن اکتیویژن بلیزارد مدت‌ها است در مرکز توجهات اهالی رسانه و فعالان حوزه بازی قرار گرفته‌است و بازخوردهای متفاوتی درباره بزرگ‌ترین خرید تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی وجود داشته‌است. بسیاری از طرفداران سونی منتظر پاسخ این کمپانی بودند. در مجموع نمی‌توان گفت کاملا در این بخش منفعل عمل کرده و طی سال‌ میلادی گذشته استودیوهایی همچون بلوپوینت، هاوس مارک و فایر اسپرایت را به زیر مجموعه خود اضافه کرد و ظاهرا هنوز هم قصد دارد خانواده پلی استیشن را گسترده‌تر کند.

به گزارش وبسایت GamesIndustry طی قراردادی به ارزش ۳.۶ میلیارد دلار، استودیو بانجی، خالق مجموعه‌های همچون هیلو و Destiny را خرید. ظاهرا بانجی قرار است فعالیتی کاملا متفاوت نسبت به سایر استودیوهای سونی داشته باشد و همچون “استقلال” خود را حفظ کند. به عنوان مثال تمامی اعضای هیئت مدیره فعلی استودیو، از جمله مدیرعامل آن آقای پیت پارسون (Pete Parsons) در سمت خود ابقا شده‌اند.

از سوی دیگر بانجی می‌تواند به فعالیت خود به عنوان یک استودیو مولتی پلتفرم ادامه دهد و در صورت صلاح‌ دید بازی‌هایی را شخصا منتشر کند که “همه مخاطبان امکان تجربه آن را داشته باشند.” با این حساب باید گفت بازی Destiny همچنان روی پلتفرم‌های مایکروسافت در دسترس خواهد بود و شاید برخی از آی‌پی‌های آینده بانجی نیز مولتی پلتفرم باشند.

بانجی در حال حاضر مشغول پشتیبانی از بازی Destiny 2 و ساخت بسته الحاقی جدید آن، The Witch Queen است. در کنار آن سازندگان روی یک آی‌پی جدید نیز کار می‌کنند که مشخص نیست در انحصار کنسول‌های پلی استیشن خواهد بود یا خیر.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *