اخبار بازی

میزان تولید PS4 به دلیل کمبود PS5 در بازار افزایش نمی‌یابد

سخنگوی سونی در مصاحبه‌ای با وبسایت NLab اعلام کرد این کمپانی قصد ندارد میزان تولید PS4 را کاهش دهد اما، برای جبران کمبود کنسول پلی استیشن ۵ نیز تولید کنسول نسل هشتمی خود را افزایش نمی‌دهد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

بیش از یک سال از عرضه کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت و سونی می‌گذرد و در تمام این مدت و بنا به دلایل مختلفی نظیر شیوع جهانی ویروس کرونا و کمبود قطعات سخت‌افزاری مختلف، این دو شرکت از پاسخگویی به نیاز بازار عاجز بوده‌اند و نتوانسته‌اند آنطور که باید به تقاضای بالا مخاطبان خود برای تهیه کنسول‌های PS5 و Xbox Series X/S پاسخ دهند. در این میان سونی کمی ضعیف‌تر از مایکروسافت عمل کرده و در بسیاری از مناطق جهان کنسول PS5 بسیار نایاب است و دلالان نیز در تشدید این مسئله نقش دارند.

مدتی پیش وبسایت بلومبرگ طی گزارشی مدعی شد سونی قصد داشته اواخر سال ۲۰۲۱ میزان تولید PS4 را تا حد زیادی کاهش دهد و رفته رفته آن را به طور کامل متوقف کند اما، به دلیل مشکل کمبود PS5 در بازار، آن‌ها از تصمیم خود منصرف شده‌‎اند و حدود یک میلیون دستگاه را طی سال ۲۰۲۲ و تا زمان رفع مشکل PS5 روانه بازار خواهند کرد.

اخیرا سخنگوی سونی مصاحبه‌ای با وبسایت NLab داشته و ضمن رد این گزارش، اعلام کرد قرار است تا چندین سال کنسول‌های نسل هشتم و نهم سونی به طور هم زمان در کنار یکدیگر فعالیت کنند و سونی هیچگاه قصد نداشته تولید پلی استیشن ۴ را کاهش دهد اما، از سونی دیگر نیز قصد ندارد برای حل مشکل PS5، تولید آن را بالا ببرد.

کنسول‌های سونی معمولا تا سال‌های متمادی تولید و روانه بازار می‌شوند. بزرگ‌ترین مثال آن مربوط به PS2 است که تا سال ۲۰۱۳ (سال عرضه کنسول PS4) تولید می‌شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *