اخبار بازی

سیاست ایکس باکس در همکاری با اکتیویژن تغییر کرده است

گزارشات حاکی از آن است که سیاست همکاری ایکس باکس با شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) به دلیل پرونده‌ی قضایی اخیر این شرکت دچار تغییراتی شده است.

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) اعتقاد دارد که وظیفه‌ی مجازات شرکت های دیگر برای تخلفاتشان به عهده‌ی ایکس باکس نیست؛ اما بعد از اتهامات اخیر برای ناشران سری پرطرفدار Call of Duty، نحوه انجام بعضی از کارها با این شرکت تغییر کرده است.

در حال حاضر شرکت اکتیویژن متهم چندین پرونده‌ی قضایی با اتهام تبعیض بین کارکنان زن و مرد و ایجاد محیط کاری ناسالم برای کارمندان است.

ایکس باکس
طبق گزارشات، مدیر‌ عامل این شرکت از تبعیض میان کارکنان آگاه بوده و حتی از اخراج یکی از مقامات متهم به فساد در سال 2017 جلوگیری کرده است.

چند روز بعد از افشای این اطلاعات بود که فیل اسپنسر با یک ایمیل نگرانی خود را درباره‌ی این موضوع ابراز کرد و نوشت که ایکس باکس در حال ارزشیابی تمام جنبه‌های همکاری‌اش با شرکت اکتیویژن بلیزارد بوده و آماده‌ی ایجاد تغییرات لازم در همکاری‍ی‌های آینده‌ی بین این دو شرکت با توجه به نتیجه‌ی این ارزشیابی خواهد بود.

آقای فیل اسپنسر در مصاحبه‌ی اخیر خود به نتیجه‌ی این ارزشیابی در تغییرات اعمال شده اشاره کرد. رئیس ایکس باکس دراین‌باره گفت:

مشخص است که به دلایل موجه نمی‌توانم در مورد جزئیات برنامه‌ی همکاریمان با شرکت اکتیویژن و تغییرات انجام شده در آن صحبت کنم؛ اما نحوه انجام کارها با این شرکت تغییر کرده است و شرکت اکتیویژن بلیزاد هم متوجه این تغییر شده است.

با وجود این که گزارشات منتشر شده من را به شدت متاثر کرده است، ترجیح می‌دهم که به جای سرزنش کردن و مجازات کمپانی‌های دیگر از اشتباهاتشان درس بگیرم و به تمام شرکت‌های همکار ایکس باکس کمک کنم تا با کمک ما محیطی سالم‌تر برای کارمندانشان بسازند.

همچنین، آقای اسپنسر در پاسخ به این سوال که چطور می‌شود از تکرار این مسائل در صنعت گیمینگ جلوگیری کرد گفت:

اولین و مهم‌ترین کاری که می‌توان انجام داد این است که محیطی بسازیم که کارمندان بتوانند مشکلات پیش آمده را گزارش کنند و برای انجام این کار مهم‌ترین عامل ایجاد یک محیط امن است؛ حداقل می‌توان گفت که این تجربه‌ی شخصی من بوده است.

برای عملی شدن چنین هدفی باید یک تغییر فرهنگی در افراد و جامعه‌ی داخل شرکت ایجاد شود تا احتمال وقوع مشکلات اینچنینی به حداقل برسد.

اما اگر منظورتان از این سوال در مورد شرکت‌های دیگر است، باز هم می‌گویم که ترجیح می‌دهم جای سرزنش کردنشان، در اصلاح اشتباهاتشان کمکشان کنم و دلیل این مطلب هم این است که من فقط از جزئیات کار در تیم ایکس باکس خبر دارم.

به غیر از ایکس باکس، مدیران شرکت‌های نینتندو و پلی استیشن هم درباره‌ی این اتهامات با شرکت اکتیویژن بلیزارد ارتباط برقرار کده و اظهار نگرانی کردند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *