اخبار بازی

فناوری جدید پلی استیشن VR امکان اسکن جهان واقعی را می‌دهد

سونی فناوری جدیدی را برای هدست پلی استیشن VR در نظر دارد. این فناوری به گیمرها اجازه خواهد داد تا آیتم‌های جهان واقعی را اسکن کرده و به جهان مجازی انتقال دهند.

سونی در رویداد CES 2022 به معرفی هدست PS VR2 پرداخت و اطلاعات فنی زیادی را در رابطه با آن منتشر کرد. با این حال کار این شرکت ژاپنی با فناوری‌های واقعیت مجازی به پایان نرسیده است. به تازگی پتنت جدیدی توسط سونی به ثبت رسیده که فناوری جالبی را به اشتراک می‌گذارد. این فناوری به به شما اجازه خواهد داد تا آیتم‌های جهان واقعی را برای بازی اسکن کنید. البته این پتنت جدید نیست و سونی اولین بار در ژوئن 2021 آن را به ثبت رساند. با این حال مشکلات فنی باعث شد تا سونی مجبور به تصحیح برخی از جزئیات و ثبت دوباره شود.

در حال حاضر مشخص نیست که از این پتنت چگونه استفاده خواهد شد. طبعا از این فناوری می‌توان در بازی‌های واقعیت مجازی هم استفاده کرد. با این حال با توجه به اطلاعات کمی که از PS VR 2 داریم، نمی‌توانیم در مورد استفاده از آن نظر بدهیم. لازم به ذکر است که سونی به تازگی این پتنت را به ثبت رسانده و فعلا فاصله‌ی زیادی تا دیدن آن در بازی‌های ویدیویی داریم. با توجه به تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد که به یک دید 360 درجه از اشیای مد نظر نیاز است.

این فناوری شاید نوید تبدیل شدن یک رویا به واقعیت را به طرفداران واقعیت مجازی بدهد. با این حال سونی باید از موانع زیادی عبور کند تا بالاخره شاهد به کار گیری این فناوری در جهان واقعی باشیم. با توجه به افزایش محبوبیت Metaverse، می‌توان از این فناوری برای بازسازی محیط‌های واقعی هم استفاده کرد.

هدست واقعیت مجازی PS VR2 در دست توسعه است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *