اخبار بازی

بازی‌های اصلی سری Final Fantasy برای ایکس باکس عرضه نخواهند شد

طبق ادعای یک ژورنالیست، اسکوئر انیکس (Square Enix) قصد دارد پلی‌استیشن را در این نسل به پلتفرم اصلی سری Final Fantasy تبدیل کند و در عین حال، این شرکت به PC نیز متعهد خواهد بود.

اگرچه سری بازی‌های Final Fantasy در ابتدا با کنسول نینتندو مرتبط بودند، اما با شروع دوران کنسول پلی‌استیشن 1، بازی‌های اصلی این مجموعه در انحصار کنسول‌های سونی قرار گرفتند. با این حال، بازی Final Fantasy 13 برای اولین بار برای کنسول‌ ایکس‌باکس 360 منتشر شد و این سری به یک مجموعه‌ی مولتی پلتفرم تبدیل گردید؛ به طوری که عناوین قبلی این فرنچایز برای کنسول‌های ایکس‌باکس عرضه شدند.

اما به نظر می‌رسد که سیاست شرکت اسکوئر انیکس در قبال بازی‌های اصلی Final Fantasy تغییر کرده است. به گفته‌ی جوردن میدلر (Jordan Middler)، خبرنگار وب‌سایت VGC، طرفداران ایکس‌باکس نباید امیدی به دیدن بازی‌های اصلی این سری در پلتفرم مورد نظر خود داشته باشند. به گفته‌ی میدلر، اسکوئر انیکس بازی‌های اصلی این مجموعه را در انحصار پلی‌استیشن قرار داده است.

آقای میدلر می‌گوید که سونی می‌خواهد پلی‌استیشن خانه‌ی سری Final Fantasy در این نسل باشد و «تا زمانی که چیزی تغییر نکند»، هیچ نسخه‌ی اصلی از این مجموعه برای ایکس‌باکس سری ایکس/اس عرضه نخواهد شد. وی همچنین گفت که در مورد نسخه‌های PC، اسکوئر انیکس مایل است به انتشار بازی‌های خود برای رایانه‌های شخصی ادامه دهد و احتمالاً چند ماه پس از عرضه‌‌ی بازی برای پلی‌استیشن، شاهد انتشار نسخه‌‌ی رایانه‌های شخصی خواهیم بود.

پیش از این نیز بازی‌های Bravely Default 2 و Final Fantasy 7 Remake برای مدتی در انحصار کنسولی پلی‌استیشن قرار داشتند و سپس برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شدند. بازی Forspoken نیز قرار است در بهار آینده به صورت همزمان برای پلی‌استیشن 5 و رایانه‌های شخصی عرضه شود. این اثر به مدت دو سال در انحصار کنسولی پلی‌استیشن 5 خواهد بود. اسکوئر انیکس اخیراً قیمت 70 دلاری را برای نسخه‌ی PC بازی‌های جدید خود تعیین کرده است.

بازی Final Fantasy 16 قرار است به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 5 منتشر شود؛ با این وجود، این احتمال وجود دارد که بازی مذکور با فاصله‌ی زمانی چند ماهه برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه گردد.

از طرف دیگر، بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin یک نسخه‌ی فرعی از فرنچایز Final Fantasy به شمار می‌رود که علاوه بر پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی، برای کنسول‌های ایکس‌باکس نیز منتشر خواهد شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *