اخبار بازی

پلی استیشن ۵ به پرفروش‌ترین کنسول کشور هند تبدیل شد

طبق آمار منتشر شده کنسول پلی استیشن ۵، ده برابر ایکس‌باکس سری ایکس و اس در هند فروش داشته است. ۹۰ درصد پلی استیشن ۵ فروخته شده در هند، از نوع دیسک خور بوده است.

فروش بالای کنسول پلی استیشن ۵ در کشور هند تنها به دلیل موفقیت پلی استیشن ۴ نبوده و سونی (Sony) هزینه‌های بسیاری برای تبلیغ این محصول در کشور هند کرده است.

به عنوان مثال، سونی حجم بالایی از این کنسول را به کشور هند وارد کرده است و بعضی ماه‌ها دوبار موجودی پلی استیشن ۵ شارژ می‌شد. همچنین سونی به فروشگاه‌های محصولات سرگریم و دیجیتال سرتاسر کشور هند، کنسول پلی استیشن ۵ ارسال کرده تا گیمرهای این کشور از هرجایی که هستند، به این محصول دسترسی داشته باشند.

در آخر نیز، هر فروشگاهی که کنسول پلی استیشن ۵ را گران‌تر از قیمت تعیین شده به فروش برساند، در لیست سیاه سونی قرار می‌گیرد و این کمپانی کنسول دیگری به آن‌ها نمی‌فروشد.

بخشی از تحلیلگران باور دارند که تقاضای بالا و کم بودن عرضه‌ی کنسول پلی استیشن ۵ در سطح جهان، باعث فروش بالای آن در کشور هند شده است، اما اگر این موضوع صحیح بود، پلی استیشن ۵ در یک سال به فروش ۶۰۰ هزار نسخه‌ای پلی استیشن ۴ در طول دو سال، دست پیدا نمی‌کرد.

اگر به نسبت ۱ به ۱۰ پاراگراف اول برگردیم، کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس به فروش ۶۰۰۰ نسخه‌ای در هند دست پیدا کردند.

هزینه‌های سونی در کشور هند، آثاری روی صنعت بازی‌سازی هند نیز داشته است. به عنوان مثال:

  • ساخته‌ی جدید بتسدا (Bethesda)، بازی موفق Deathloop، به لطف تبلیغات وسیع سونی، توانست موفق‌ترین عرضه را در عناوین بتسدا تجربه کند.
  • بازی Resident Evil Village در طول عرضه‌ی خود، بیشترین فروش را در پلتفرم پلی استیشن ۵ داشته است.
  • به نظر می‌رسد که در بازار هند، اولویت گیمرها با خرید نسخه‌ی پلی استیشن ۵ بازی‌ها است. اگر عنوانی برای پلی استیشن ۴ و ۵ عرضه شده باشد، هواداران ترجیح می‌دهند تا دیسک نسخه‌ی پلی استیشن ۵ آن بازی را خریداری کنند.
  • با این که بازی Spider-Man: Miles Morales شروع خیلی خوبی نداشت، اما در نهایت با عرضه‌ی بالا و در دسترس بودن، توانست به پرفروش‌ترین عنوان پلی استیشن ۵ تبدیل شود.

لازم به ذکر است که شاخص برگشت سرمایه در کشور هند پایین است و موفقیت سونی در این بازار، بسیار چشمگیر است. به طور معمول ۷۰ درصد کل فروش کنسول‌های کشور هند در شهرهای مومبای، دهلی و بنگالورا بوده، اما این سه شهر تنها ۵۰ درصد فروش پلی استیشن ۵ را به خود اختصاص داده‌اند. به بیان دیگر گیمرهای مناطق دیگر هند از گوشی و رایانه‌های شخصی، به سمت کنسول پلی استیشن ۵ نقل مکان کردند و با نزدیک بودن عرضه‌ی بازی‌های اختصاصی Horizon Forbidden West و Gran Turismo 7 برای این دستگاه، آینده‌ی این کنسول سونی تماشایی خواهد بود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *