گزارش جدید خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) نشان میدهد که بازی جدید کن لوین، خالق سری Bioshock، از نظر روند توسعه و موارد دیگر با مشکل روبهرو شده است.
بر اساس گزارش منتشر شده، برخی از بنیانگذاران و تعدادی از کارکنان گوست استوری گیمز (Ghost Story Games)، این استودیو را به دلایل مختلفی ترک کردند و پس از گذشت سال هیچ نشانهای از یک بازی وجود ندارد.
استودیوی گوست استوری گیمز در سال 2017 میلادی توسط کن لوین (Ken Levine) و برخی از اعضای سابق ایرشنال گیمز (Irrational Games) تاسیس گردید. این استودیو به منظور کار روی پروژههای کوچک داستانمحور تاسیس شد و شرکت تیک تو (Take-Two) نیز بر این استودیو نظارت میکرد. در آن زمان اعلام شد که استودیوی مذکور روی یک پروژهی تازه کار میکند، اما تا به حال هیچ گونه اطلاعاتی از آن در دسترس نیست و حال طبق گزارشهای اخیر، روند ساخت آن با مشکل مواجه شده است.
به گفتهی جیسون شرایر (Jason Schreier)، سبک مدیریتی کن لوین در استودیوی گوست استوری گیمز منجر به فرسودگی شغلی شده و به گفتهی کارمندان سابق، مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. طبق گزارش بلومبرگ، مارک اسنایت (Mark Snight)، یکی از بنیانگذاران گوست استوری گیمز، این استودیو را ترک کرده است و دلیل آن را «فرایند خلاقانهای» قلمداد میکند که او را از این کار بیرون کرد. در واقع او با نیمی از بنیانگذاران گوست استوری از استودیوی مذکور جدا شد. 6 نفر از آنها در مصاحبه با شرایر اشاره کردند که این استودیو با توجه به تعداد افراد یک رویکرد مستقل (Indie) در بازیهای خود دارد، اما این امر تاثیری بر خواستههای کن لوین برای خلق یک بازی در مقیاس AAA نداشته است. ظاهراً این بازی ابتدا قرار بوده است در سال 2017 میلادی منتشر شود.
تا سال 2016 میلادی، تعداد کارکنان استودیوی گوست استوری گیمز به 30 نفر رسید. طبق گزارشها، تعداد کارکنان فعلی استودیوی مذکور 32 نفر هستند. با این حال به گفتهی بلومبرگ، جاهطلبیها بسیار فراتر از آن چیزی بود که چنین گروه کوچکی بتواند از پس آن برآید. این خبرگزاری میگوید که ظاهراً سبک مدیریتی لوین به گونهای است که پس از چند ماه تعدادی از کارکنان کنار گذاشته میشوند.
در پروژههای پیشین، بودجهها و تاریخهای انتشار به همراه اضافهکاریها (کرانچ) باعث میشد تا روند ساخت یک بازی در نقطهای به پایان برسد. اما وجود آزادیهای بسیار زیاد در استودیوی گوست استوری گیمز، به نظر میرسد که موجب رفتار کنترل نشدهی کن لوین شده و باعث شده است تا این پروژه به پنجمین سال توسعهی خود برسد. تمایل لوین برای ساختن چیزی تا این حد بینهایت قابل انطباق با بازیکن، موردی است که او میخواهد از هر جنبه در سطح سینمایی ببیند. شرایر اشاره میکند که چند کارمند فعلی و سابق گوست استوری نتوانستند به لوین توضیح دهند که این دو مفهوم نمیتوانند با هم در بازی وجود داشته باشند.
بر اساس این اطلاعات، به نظر میرسد استودیوی گوست استوری گیمز در وضعیت خوبی قرار ندارد. به گفتهی بلومبرگ، کارمندان فعلی این استودیو فکر نمیکنند که بازی آنها تا چند سال دیگر منتشر شود.