اخبار بازی

چرا Gears 6 باید با فاصله‌ی زیاد نسبت به Gears 5 عرضه شود

شاید بسیاری از هواداران منتظر معرفی رسمی بازی Gears of War 6 باشند، اما در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا یک روند توسعه‌ی طولانی و فاصله‌ی زیاد بین این بازی و نسخه‌ی قبلی می‌تواند به نفع آن باشد.

بعد از ماجراجویی‌های بین سیاره‌ای Master Chief، می‌توان گفت که Gears of War بزرگ‌ترین فرنچایز انحصاری مایکروسافت و ایکس باکس است. اولین نسخه از این سری در سال 2006 و برای کنسول ایکس باکس 360 منتشر و خیلی زود به یک موفقیت عظیم تبدیل شد. حاصل داستان Marcus Fenix و رفقا یکی از بهترین بازی‌های اکشن تاریخ بود. هنوز بازی Gears of War 6 معرفی نشده، اما با توجه به موفقیت Gears 5، به نظر می‌رسد که ساخت یک دنباله برای آن اجتناب ناپذیر باشد.

Gears 5 در سپتامبر 2019 منتشر شد. پس طبیعی است که هواداران پس از دو سال برای رونمایی از نبرد بعدی با Locust هیجان‌زده باشند. با این حال استودیوی The Coalition چندان در مورد آینده‌ی فرنچایز و حتی زمان معرفی Gears of War 6 صحبت نکرده است. صبر برای معرفی نسخه‌ی جدید در یک فرنچایز بزرگ، ممکن است برای برخی از هواداران دشوار باشد. با این وجود نباید مزایای یک روند توسعه‌ی طولانی را فراموش کرد. روند توسعه‌ی طولانی می‌تواند در نهایت شدیدا به نفع Gears of War 6 باشد.

موفقیت Halo Infinite

Gears of War
Gears of War 6 باید از حوصله‌ی مایکروسافت در رابطه با Halo Infinite پیروی کند.

چه در سینما، تلویزیون یا بازی‌های ویدیویی، صبر کردن برای نسخه‌ی بعدی یک فرنچایز می‌تواند کار بسیار دشواری باشد، اما در صورت بالا بودن کیفیت محصول نهایی، این صبر بدون شک ارزشمند خواهد بود. فقط کافی است نگاهی به یکی دیگر از فرنچایزهای انحصاری ایکس باکس یعنی Halo بیندازید. این بازی با تاخیری یک ساله مواجه شد و بالاخره در ماه گذشته در دسترس گیمرها قرار گرفت. با این حال واکنش‌های بسیار مثبت طرفداران به خوبی نشان می‌دهند که این تاخیر به جا بوده است.

هم‌چنین معرفی ناگهانی و غافلگیرکننده‌ی نسخه‌ای جدید از یک فرنچایز محبوب باعث ایجاد هیجان زیادی می‌شود. رونمایی از بازی Metroid Prime 4 در E3 2017 یا معرفی بازی God of War در E3 2016 جزو چنین رویدادهایی محسوب می‌شوند. اگر فرنچایزی برای مدتی ناپدید نشود، دل طرفداران برای آن تنگ نخواهد شد. بدون شک اگر Gears of War یک فرنچایز سالانه بود، طرفداران ایکس باکس تا این حد به آن علاقه‌مند نبودند. صبر کردن بین نسخه‌های مختلف یک فرنچایز به صورت خودکار باعث ایجاد هیجان می‌شود.

زمان توسعه‌ی Gears of War 6

The Coalition وظیفه‌ی توسعه‌ی دو بازی آخر Gears of War را عهده‌دار بوده است.

بگذارید به Gears of War 6 بازگردیم. این بازی هنوز به صورت رسمی معرفی نشده، اما می‌توان تصور کرد که کار روی بازی از خیلی وقت پیش آغاز شده است. این فرنچایز یکی از سودآورترین آی‌پی‌های مایکروسافت است. پس عرضه‌ی یک نسخه‌ی جدید از آن دور از انتظار نیست. دو سال از انتشار Gears 5 می‌گذرد. این یعنی همین حالا هم The Coalition زمان خوبی را صرف توسعه‌ی بازی جدید کرده است.

دو سال زمان زیادی برای هر پروژه‌ای است، اما باید در نظر داشت که بازی‌های ویدیویی هم هر نسل بزرگ‌تر می‌شوند. از Halo Infinite در مراسم E3 2018 مایکروسافت رونمایی شد. کمی بعد هم شاهد معرفی آن به عنوان یکی از بازی‌های هنگام عرضه‌ی کنسول ایکس باکس سری ایکس بودیم. این یعنی تاریخ عرضه‌ی اصلی بازی دو سال پس از رونمایی از آن بود. طبعا کار روی خود بازی هم چند سال قبل از 2018 آغاز شده است. حتی با وجود گذشت این همه سال هم بازی برای عرضه در 2020 آماده نبود و شاهد تاخیری یک ساله بودیم. ساخت بازی‌های AAA کار دشواری است. پس می‌توان گفت که هنوز چند سال تا رونمایی از Gears of War 6 باقی مانده است.

مزایای سخت‌افزار نسل جدید

Gears of War 6 می‌تواند حتی بهتر از Halo Infinite از سخت‌افزار ایکس باکس سری ایکس استفاده کند.

یکی دیگر از مزایای صرف زمان زیاد برای توسعه‌ی Gears of War 6، بهره‌برداری کامل از سخت‌افزار نسل نهمی مایکروسافت است. فرنچایز Gears of War پیش از این هم از سخت‌افزار کنسول‌های ایکس باکس به نحو احسن استفاده کرده است. برخی از زیباترین بازی‌های ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان متعلق به این سری هستند. گرافیک Gears of War در سال 2006 در یک کلام محشر بود و Gears 5 هم به نمایشی تحسین برانگیز برای ایکس باکس وان ایکس تبدیل شد. این روند می‌تواند با کنسول ایکس باکس سری ایکس و Gears of War 6 هم ادامه پیدا کند.

موتور Unreal Engine 5 به پیشرفت قابل توجه و چشمگیری برای بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. دموی فنی جدید The Matrix Awakens نمایشگر شخصیت‌هایی مشابه به واقعیت و جزئیات بی‌نظیری بود. با توجه به دست داشتن The Coalition در توسعه‌ی این دمو، اصلا دور از انتظار نیست که این استودیو از Unreal Engine 5 برای توسعه‌ی Gears of War 6 استفاده کند.

حتی اگر Gears of War 6 از موتور متفاوتی استفاده کند هم کنسول‌های نسل نهم پتانسیل بالایی دارند. Forza Horizon 5 و Senua’s Saga: Hellblade 2 همین حالا هم گرافیکی خیره‌کننده را به نمایش گذاشته‌اند. این در حالی است که تنها یک سال از انتشار کنسول ایکس باکس سری ایکس می‌گذرد. با توجه به فاصله‌ی چند ساله‌ای که تا انتشار Gears of War 6 داریم، بدون شک استودیوی The Coalition قادر خواهد بود تا با این سخت‌افزار جادو بکند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *