اخبار بازی

مهم‌ ترین بازی‌ های دی ماه 1400؛ به استقبال زمستان

در این مطلب قصد داریم به بررسی بازی‌ هایی بپردازیم که قرار است در دی ماه 1400 برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شوند. پس با ما همراه باشید.

توجه: این لیست به ترتیب تاریخ انتشار مرتب شده است.

Scarf

بازی Scarf

تاریخ انتشار: 23 دسامبر 2021 | 2 دی 1400 – سازنده: Uprising Studios – ناشر: THQ Nordic – پلتفرم: PC | Stadia

بازی Scarf یک اثر ماجراجویی سه بعدی محسوب می‌شود که گیم‌پلی آن ترکیبی از پلتفرمینگ و حل معماهای گوناگون است. در این بازی، سفری جالب به دنیاهای عجیب و زیبا خواهید داشت. شما با کمک همراه خود، که یک شال گردن به شکل اژدها است، باید حقیقت پشت داستان خود را کاوش کنید. در عین حال می‌توانید توانایی‌های جدید را کسب کنید و سرنوشت واقعی خود را کشف نمایید.

هدف شما در بازی Scarf این است که ارواح سرکشی را که دنیاهای خود را ساخته‌ا‌ند، به دام بیندازید. همچنین می‌توانید مناظر زیبای سه بعدی را اکتشاف کنید که هر کدام مکانیزم‌های منحصر به فردی دارند. در عین حال، به مناطق مختلف سفر می‌کنید و توانایی‌های جدیدی را کسب خواهید کرد که به شما اجازه می‌دهد تا بر چالش‌های گوناگون غلبه کنید. همچنین بازیکنان می‌توانند به کمک شال گردن همراه خود از قابلیت‌هایی مثل پرش دوبل و پاراگلاید استفاده نمایند. اگر به بازی‌های مستقل علاقه‌مند هستید، تجربه‌ی عنوان Scarf را از دست ندهید.

Weird West

Weird West

تاریخ انتشار: 11 ژانویه 2022 | 21 دی 1400 – سازنده: Wolfeye Studios – ناشر: Devolver Digital – پلتفرم: PC, Xbox One, PS4

بازی Weird West اثری در سبک اکشن نقش‌آفرینی از زاویه دید ایزومتریک است که از المان‌های ژانر Immersive Sim بهره می‌برد. این بازی داستان 5 شکارچی جایزه بگیر را روایت می‌کند و جهان آن به صورت تعاملی طراحی شده است. در واقع بازی شما را در نقش یک قهرمان در غرب وحشی قرار می‌دهد که با مهارت‌ها و داشتن همراهان مختلف، با نیروهای ماوراء الطبیعی روبه‌رو می‌شود و با آن‌ها مبارزه می‌کند. این اثر دارای یک حالت Permadeath است که در آن بازیکن و همراهان آن برای همیشه می‌میرند. بازی مذکور به طور ویژه، از دو نسخه‎‌ی اول مجموعه‌ی Fallout الهام گرفته است آقای Raphaël Colantonio، یکی از خالقین سری Dishonored، به عنوان کارگردان روی این اثر کار می‌کند. این بازی از روز اول انتشار روی سرویس Game Pass رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس در دسترس خواهد بود.

Monster Hunter Rise

بازی Monster Hunter Rise

تاریخ انتشار: 12 ژانویه 2022 | 22 دی 1400 – سازنده: Capcom – ناشر: Capcom – پلتفرم: PC

بازی Monster Hunter Rise به مانند نسخه‌های قبلی این فرنچایز، اثری در سبک اکشن نقش‌آفرینی است. این بازی تحسین شده پیش‌تر در اوایل سال 1400 برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شد و به شدت مورد استقبال بازیکنان و منتقدین قرار گرفت. اثر مذکور تاکنون با فروش 7.5 میلیون نسخه‌ای خود، به دومین بازی پرفروش این مجموعه تبدیل شده است. حال قرار است گیمرهای پلتفرم PC نیز به‌زودی این بازی را تجربه کنند.

بسیاری از ویژگی‌ها و خصیصه‌های عنوان Monster Hunter World در بازی Monster Hunter Rise نیز وجود دارد. با این حال، برخی از مکانیزم‌های جدید نیز در این نسخه معرفی شده‌اند. از جمله‌ی این موارد، می‌توان به یک حیوان همراه جدید به نام Palamute اشاره کرد که می‌توانید در هنگام نبرد و همچنین در زمان گشت و گذار در نقشه از آن استفاده کنید. علاوه بر این، قابلیت استفاده از Wirebugs به منظور سوار شدن روی برخی از هیولاهای خاص در این اثر نیز وجود دارد.

اگر به سری بازی‌های Monster Hunter علاقه‌مند هستید و نسخه‌ی نینتندو سوییچ Monster Hunter Rise را تجربه نکرده‌اید، تجربه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی را از دست ندهید.

God of War

بازی God of War

تاریخ انتشار: 14 ژانویه 2022 | 24 دی 1400 – سازنده: Santa Monica Studios – ناشر: Sony Interactive Entertainment – پلتفرم: PC

شاید تا چند سال قبل کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که روزی شاهد عرضه‌ی بازی‌های بزرگ انحصاری پلی‌استیشن برای رایانه‌های شخصی باشیم، اما حال این موضوع تحقق یافته است. پس از انتشار بازی‌هایی مانند Horizon Zero Dawn و Days Gone، این بار نوبت به بهترین اثر سال 2018، یعنی عنوان تحسین شده‌ی God of War رسیده است تا گیمرهای پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز این بازی زیبا را تجربه کنند.

این نسخه از بازی God of War داستان شخصیت‌های کریتوس و پسرش آترئوس را روایت می‌کند. بازی مذکور به جای اساطیر یونان، این بار از اساطیر نورس الهام گرفته است و بیشتر وقایع آن در قلمروی میدگارد اسکاندیناوی جریان دارد. هر دو شخصیت کریتوس و آترئوس در این اثر قابل بازی هستند و هر یک از آن‌ها از توانایی‌های خاصی بهره می‌برند. آن‌ها در طول سفر خود با هیولاها و خدایان دنیای نورس مبارزه می‌کنند.

استودیوی کانادایی Jetpack Interactive وظیفه‌ی پورت نسخه‌ی رایانه‌های شخصی God of War را برعهده دارد. از ویژگی‌های نسخه‌ی PC این بازی می‌توان به پشتیبانی از رزولوشن 4K، نرخ فریم نامحدود، پشتیبانی از فناوری‌های DLSS، FSR و همچنین کنترلر دوال‌سنس و دوال شاک 4 اشاره کرد. بدون شک تجربه‌ی این عنوان برای طرفداران سبک اکشن ماجراجویی و Hack & Slash واجب است.

Rainbow Six Extraction

بازی Rainbow Six Extraction

تاریخ انتشار: 20 ژانویه 2022 | 30 دی 1400 – سازنده: Ubisoft Montreal – ناشر: Ubisoft – پلتفرم: PC, PS4, PS5, Xbox Series, Stadia, Amazon Luna

بازی Rainbow Six Extraction که ابتدا با عنوان Rainbow Six Quarantine معرفی شده بود، اثری در سبک شوتر اول شخص چندنفره است که روی المان‌های Co-Op تمرکز دارد. این بازی در حقیقت یک نسخه‌ی فرعی از عنوان محبوب Rainbow Six Siege به شمار می‌رود.

در عنوان Rainbow Six Extraction که از حالت Outbreak بازی Rainbow Six Siege الهام گرفته است، زمین مورد حمله‌ی یک انگل بیگانه به نام Archaean قرار می‌گیرد. حال گروه R.E.A.C.T باید با این بیگانه‌ها مقابله نماید. در این بازی 18 اپراتور مختلف برای انتخاب در دسترس است که هر کدام سلاح‌ها و تجهیزات منحصر به فرد خود را دارند. علاوه بر دشمنان استاندارد، انواع خاصی نیز از آن‌ها وجود دارند به عنوان مثال، اسپایکرها می‌توانند یک شی تیز را از بدن خود پرتاب کنند. همچنین روترهایی هستند که می‌توانند سرعت بازیکن را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. همچنین مناطق در این بازی با آهک رسوب‌کننده‌ای به نام «Sprawl» پوشیده شده است. هنگامی که بازیکنان روی Sprawl قرار بگیرند، سرعت آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و دشمنان بسیار قوی‌تر می‌شوند.

برخلاف اکثر بازی‌های چندنفره مبتنی بر Co-Op، بازی Rainbow Six Extraction از سرعت کمتری برخوردار است. در این بازی، نوار سلامتی بازیکنان بازسازی نمی‌شود و وسایل بهبود سلامتی، تجهیزات و مهمات کمیاب هستند و اغلب بازی شما را به مخفی‌کاری تشویق می‌کند. اگر بازیکن پس از ایجاد سر و صدای زیاد توسط دشمن شناسایی شود، آن دشمن جیغ می‌کشد و دشمنان بیشتری اضافه خواهند شد.

اگر از طرفداران عنوان Rainbow Six Siege هستید، تجربه‌ی بازی Rainbow Six Extraction را از دست ندهید.

Expeditions: Rome

Expeditions: Rome

تاریخ انتشار: 20 ژانویه 2022 | 30 دی 1400 – سازنده: Logic Artists – ناشر: THQ Nordic – پلتفرم: PC

Expeditions: Rome یک بازی در سبک استراتژی نوبتی با المان‌های نقش‌آفرینی است. همان‌طور که از نام این بازی پیداست، وقایع آن در دوران روم باستان جریان دارد. شما در این اثر می‌توانید ظاهر، جنسیت، کلاس و مهارت‌های شخصیت خود را مطابق با سبک بازی خود شخصی‌سازی کنید. نبردهای تاکتیکی در این بازی توسط یک سیستم مبتنی بر مهارت گسترده طراحی شده است که در آن هر سلاح، قدرت شما را در میدان جنگ تغییر می‌دهد. انتخاب‌های شما در این بازی اهمیت دارند و عواقب مختلفی را در پی خواهد داشت.

بخش داستانی این بازی در سه منطقه‌ی یونان، آفریقای شمالی و Gaul (منطقه‌ای در اروپای غربی امروزی) جریان دارد. بازیکنان می‌توانند با استخدام نیرو، ارتش جنگی خود را گسترش دهند و مناطق مختلف را فتح کنند و همچنین از منابع مورد نیاز برای دفاع از سرزمین‌ها استفاده نمایند. اگر به بازی‌های سبک استراتژی نوبتی علاقه دارید، می‌توانید نیم نگاهی به این بازی نیز داشته باشید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *