اخبار بازی

سونی می‌خواهد روابط خود را با توسعه دهندگان مستقل بهبود دهد

اینطور که به نظر می‌رسد، سونی (Sony) قصد دارد تا روابط خود را با توسعه‌دهندگان مستقل بازی‌های ویدیویی بهبود بخشد و فرصت‌های تازه‌ای در اختیار آن‌ها قرار دهد.

در ماه ژوئیه، تعدادی از ناشران و توسعه‌دهندگان مستقل بازی‌های ویدیویی به طور علنی از سونی به دلیل رد کردن درخواست‌های آنان برای دیده شدن و مورد حمایت قرار گرفتن شکایت کردند. علی‌رغم این که سونی در آن زمان به طور علنی هیچ اظهار نظر رسمی در مورد این شکایات ارائه نکرد و بیانیه‌ی خاصی در این زمینه منتشر نشد، اما به نظر می‌رسد که این شرکت بی سر و صدا به حرف‌های توسعه‌دهندگان گوش داده است و اخیراً برای بهبود روابط خود با توسعه دهندگان بازی‌های مستقل اقداماتی را آغاز کرده است.

گزارش جدیدی از رسانه‌ی آی جی ان (IGN) منتشر شده که به خوبی نشان می‌دهد سونی در اوایل سال جاری به درخواست‌های توسعه‌دهندگان مستقل گوش داده است. با اینکه آن‌ها مستقیماً به تمام نظرات و پیشنهادات ارائه شده نپرداختند، اما تصمیم گرفته‌اند تا روی بهبود سه زمینه‌ی اصلی برای توسعه‌ی روابط خود با استودیوهای مستقل تمرکز کنند.

هدف اول و مهم‌ترین اولویت حال حاضر آن‌ها این است که اساساً ارتباطات با توسعه‌دهندگان مستقل را بهبود بخشند و در عین حال قصد دارند تا میزان پیچیدگی و فرآیندهای سخت و متعدد لازم برای انتشار یک بازی روی پلتفرم پلی استیشن را به حداقل برسانند.

دومین اولویت، بهبود فروش و افزایش تبلیغات برای بازی‌های مستقل روی سرویس‌های پلی استیشن است. در حقیقت، یکی از مشکلات توسعه‌دهندگان مستقل با پلی استیشن، عدم فروش راضی کننده‌ی عناوین آن‌ها بوده است و به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد تا این معضل را حل کند.

سونی

در نهایت، هدف آخر سونی بهبود و مدرنیزه کردن سیستم عیب یابی است تا بدین شکل بتواند مشکلاتی را که در حین توسعه‌ی یک بازی ویدیویی رخ می‌دهند را به راحتی با سازندگان به اشتراک بگذارند و آن‌ها نیز بتوانند خطاهای رخ داده را با سرعت بیشتری نسبت به قبل رفع نمایند.

مطمئنا تمامی این‌ها اهداف خوبی هستند، اما باید دید که در نهایت به آن‌ها عمل می‌شود یا خیر. البته، به نظر می‌رسد سونی به شدت مصمم است تا تمامی این اهداف را انجام دهد. آی جی ان با تعدادی از توسعه‌‌دهندگان مستقل صحبت کرده است و خوشبختانه به نظر می‌رسد فشار ناشی از گزارش‌های منتشر شده در مطبوعات مختلف، برنامه‌های سونی را تسریع کرده است.

واضح بود که مدیران اصلی و سیاست گذاران کمپانی سونی برای مدت طولانی در تلاش بودند تا بسیاری از ایده‌هایی را که توسعه‌دهندگان مستقل در بحث‌های اولیه از ما درخواست کرده بودند، اجرا کنند. به نظر می‌رسد که پس از انتشار این دست مقالات، مدیران سونی تصمیم گرفتند تا تغییرات را سرعت ببخشند و همین مورد باعث شد تا شاهد ایجاد تغییرات گسترده در سیاست‌های سونی در ارتباط با استودیوهای مستقل باشیم.

این سخنان را دیوید لوگان (David Logan)، مدیر اجرایی آکوپورا گیمز (Akupara Games)، در مورد تغییراتی که قبلاً در سونی دیده است، می‌گوید. به گفته‌ی وی، ارتباطات سونی با سازندگان مستقل در حال حاضر به شدت بهبود یافته است و فرآیندهای داخلی این کمپانی در حال پیشرفت هستند.

درست است که هنوز هم راه زیادی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد سونی در دسترسی به هر سه هدف خود به شدت مصم است و آرام و پیوسته در حال پیشرفت است. البته، لازم به ذکر است که برخی از توسعه‌دهندگان گفته‌اند که هنوز هم راضی نیستند و سونی باید تلاش بیشتری کند تا رضایت آنان را بدست بیاورد.

در نهایت، باید منتظر ماند و دید که چگونه خواهد شد و سونی در سیاست‌های خود در رابطه با استودیوهای مستقل چه تغییراتی پدید خواهد آورد.

نظر شما همراهان همیشگی واران گیم در این راطه چیست؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

Javad Barshoeeiپارسا طامه
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *