خالق Silent Hill به تازگی در مورد احتمالات بازسازی این بازی صحبت کرده است. به گفتهی کیچیرو تومایا (Keiichiro Toyama) بازسازی یک بازی Silent Hill دشوارتر از Resident Evil خواهد بود.
در ماه اکتبر بود که گزارشاتی در مورد توسعهی چندین بازی Silent Hill به صورت همزمان به گوش رسید. این طور که به نظر میرسید کونامی (Konami) تصمیم گرفته بود تا این فرنچایز کلاسیک را احیا کند. با توجه به موفقیت اخیر کپکام (Capcom) در بازسازی و احیای Resident Evil، به تازگی از خالق Silent Hill در مورد احتمال بازسازی این بازی توسط کونامی سوال شد. تویاما در پاسخ به این سوال گفت:
به نظرم بازسازی این بازی از Biohazard دشوارتر خواهد بود، چرا که با گیمپلی مرکزی قدیمیتری طرف هستیم. برخلاف Biohazard با یک بازی اکشن طرف نیستیم که صرفا بتوان اکشن آن را ارتقا داد. صرفا بهروزرسانی Silent Hill با استانداردهای مدرن و بهبود گرافیک برای هواداران رضایتبخش نخواهد بود. به نظرم برای بازسازی Silent Hill باید یک ایدهپردازی جدید داشته باشیم.
تویاما در ادامه بیشتر در مورد بازسازیهای قدیمی صحبت کرد:
برخلاف فیلمها، لذت بردن از بازیهای قدیمی کمی دشوار است. واضحا یکی از دلایل این مهم تغییر پلتفرم است. با این حال با گذشت زمان مکانیکهای بازی هم ناکارآمد خواهند شد. از نظر بصری هم پر واضح است که بازیهای قدیمی برای سختافزار مدرن طراحی نشده است. پس با ارتقا دادن آنها به یک سبک بصری مدرن مشکلی ندارم.
یک سال پیش بود که تویاما از SIE Japan Studio جدا شد تا استودیوی Bokeh Game را تاسیس کند. او این کار را با جونیا اکورا (Junya Okura)، خالق سری Gravity Rush، انجام داد. هفتهی گذشته و در جریان مراسم The Game Awards شاهد رونمایی از بازی اول این استودیو با نام Slitterhead بودیم.