اخبار بازی

5 بازی که احتمال حضورشان در The Game Awards وجود دارد

با نزدیک شدن به رویداد The Game Awards، شایعاتی از عناوینی که طی این رویداد معرفی خواهند منتشر می‌شوند. در این مقاله احتمالات را بررسی خواهیم کرد.

صنعت بازی در طول سال‌های اخیر همواره میزبان رویدادهای اهدای جوایز سالانه‌ی مختلفی بوده است، اما هیچ کدام به اندازه‌ی رویداد The Game Awards هیجان انگیز نیستند. این رویداد که معمولاً در تاریخ ۱۸ آذر (9 دسامبر) برگزار می‌شود، در کنار اهدای جوایز به بازی‌های منتخب، میزبان نمایش‌هایی از بازی‌های جدید است. بدین ترتیب، با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری این رویداد، ناگزیر شایعات فراوانی در بین گیمرها شکل می‌گیرد و در این مقاله قصد داریم تا به معرفی 5 بازی‌ای که احتمالاً در این رویداد میزبان نمایشی خواهند بود بپردازیم.

رویداد The Game Awards از سال 2014 با شکل و شمایل فعلی در حال برگزاری است و طی رویدادهای سال‌های اخیر اتفاقات جالبی از جمله معرفی بازی جدید Mass Effect، دنباله‌ای برای Wolf Among Us ساخته‌ی تل‌تیل گیمز (Telltale Games) و حضور وین دیزل (Vin Diesel) در بازی Ark 2 که در سال 2022 عرضه خواهد شد در آن رخ داده است. لازم به ذکر است که امسال این رویداد مجدداً در تئاتر اختصاصی مایکروسافت در شهر لس آنجلس برگزار خواهد شد.

ارائه‌ی اطلاعات بیشتر از دنباله‌ی The Breath of the Wild

با توجه به این که The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 قرار است تا دنباله‌ای برای یکی از بهترین بازی‌های تاریخ باشد، بدون تردید مشتاقان فراوانی در انتظار ارائه‌ی اطلاعات بیشتری از آن هستند. نسخه‌ی اول این بازی به تنهایی موفق شد تا برنده‌ی جوایز ارزشمندی از جمله بهترین بازی سال 2017، بهترین بازی اکشن/ماجراجویی و بهترین کارگردانی شود.

اگرچه در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد دنباله‌ی این بازی در دسترس نیست و گیمرهای بسیاری از زمان معرفی رسمی آن در رویداد E3 2019 منتظر کسب اطلاعات بیشتری از بازی هستند. البته، این احتمال وجود دارد که نینتندو انتشار اطلاعات بیشتری از این بازی را به یکی از رویدادهای نینتندو دایرکت موکول کند، اما امیدواریم که طی رویداد The Game Awards شاهد رخ دادن این اتفاق هیجان انگیز باشیم.

نمایش گیم‌پلی بازی Fable

Fable یکی از مجموعه‌های پر تعداد نقش‌آفرینی فانتزی انحصاری ایکس باکس است که نسخه‌ی اول آن در سال 2004 منتشر شد. ساخت بازی‌های این مجموعه تا سال 2016 برعهده‌ی استودیوی لاین‌هد (Lionhead) بود. اما پس از تعطیلی این استودیو، این وظیفه به استودیوی پلی‌گراند گیمز (Playground Games) محول شد. چیزی که نسخه‌ی جدید بازی Fable را خاص می‌کند، مشارکت افراد صاحب نام در ساخت این بازی است و به نوعی می‌توان شعبه‌ی دوم استودیوی پلی‌گراند گیمز را نسخه‌ای دیگر از استودیوی اینشیتیو (Initiative) نامید که انیماتورهای ناتی‌داگ (Naughty Dog)، طراح‌های God of War و افراد نابغه‌ی تیم توسعه‌ی Red Dead Redemption II را در خود می‌بیند.

در ماه جولای سال 2020، طی رویداد اختصاصی ایکس باکس از بازی جدید مجموعه‌ی Fable رونمایی شد و اگرچه همچنان کلمه‌ی TBC مقابل تاریخ انتشار این بازی درج شده است، اما گیمرها می‌دانند که این بازی دیر یا زود برای کنسول‌های ایکس باکس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. بنابراین، طرفداران بی‌شمار این مجموعه امیدوارند تا در رویداد The Game Awards اطلاعات جدیدی از جمله تاریخ انتشار و حتی نمایشی از گیم‌پلی این بازی را ببینند.

بازگشت Bioshock

بازی اول شخص شوتر ماجراجویی تحسین‌شده‌ی BioShock به احتمال فراوان طی رویداد The Game Awards 2021 میزبان نمایشی از نسخه‌ی جدیدش خواهد بود. گیمرها از قبل می‌دانند که BioShock جدیدی در حال توسعه است، اما با گذشت هشت سال از انتشار BioShock: Infinite، به نظر می‌رسد که روند ساخت این بازی در مراحل پایانی خود باشد.

در حال حاضر اطلاعات مختصری از این بازی فاش شده است. طبق این اطلاعات، دو شهر جدید در این بازی قرار دارد و نام این بازی نیز BioShock: Isolation خواهد بود. همچنین، این بازی توسط موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 در حال توسعه است. به هر ترتیب، با استناد به شرایط فعلی به نظر می‌رسد که رویداد The Game Awards زمان مناسبی برای رونمایی رسمی از این بازی باشد.

عرضه‌ی نسخه‌ی کنسولی بازی World of Warcraft

شاید یکی از شناخته‌شده ترین و محبوب‌ترین بازی‌های MMORPG جهان را بتوان World of Warcraft نامید که از زمان انتشارش در سال 2004، به یکی از بازی‌های مهم و تاثیرگذار صنعت بازی تبدیل شده است. با این حال، این بازی چند نفره‌ی آنلاین تنها در دسترس رایانه‌های شخصی بوده است و سال‌هاست که طرفداران این بازی منتظر انتشار نسخه‌ی کنسولی آن بوده‌اند.

سال گذشته بود که یکی از فاش کنندگان اطلاعات، موفق به یافتن نام بازی World of Warcraft: Shadowlands در بین بازی‌های ایکس باکس سری ایکس شد و حتی این بازی در کشور برزیل نیز برای این کنسول رده‌بندی سنی دریافت کرد. البته، طولی نکشید که سازمان مربوطه این موضوع را تکذیب کرده و آن را یک خطای نگارشی قلمداد کند.

اکنون و پس از گذشت چند ماه، بازی‌ای به نام World of Warcraft: Complete Edition در بین عناوین آینده‌ی فروشگاه ایکس باکس و مایکروسافت مشاهده شد. همچنین، تاریخ انتشار این بازی دقیقاً زمان برگزاری رویداد The Game Awards را نشان می‌دهد. البته، این اطلاعات می‌توانند اشتباه باشند و مواردی از جمله کنترل سخت بازی توسط کنترلرها و شرایط بحرانی شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) در مسیر پورت این بازی سنگ‌اندازی می‌کنند.

ناگفته نماند که با توجه به تمرکز مایکروسافت روی ارائه‌ی بازی‌ها در پلتفرم‌های مختلف، بعید نیست که به زودی قابلیت استفاده از موس و کیبورد در بازی‌های ایکس باکس به صورت رسمی فراگیر شود و این موضوع می‌تواند دیدگاه گیمرها نسبت به مشکل کنترلر بازی مذکور در کنسول‌ها را تغییر دهد.

حضور یک انحصاری بزرگ از تیم پلی استیشن

کنسول پلی استیشن 5 حتی با وجود مشکل کمبود قطعات هادی و نیمه‌هادی به فروش اعجاب انگیز خود ادامه می‌دهد و این موضوع احتمالاً به همین سرعت ادامه خواهد داشت. به هر ترتیب، طرفداران این برند امیدوارند تا طی رویداد The Game Awards شاهد یک غافلگیری جدید باشند. خوشبختانه تنها چند روز به برگزاری این رویداد باقی مانده است و احتمالاً شاهد انتشار اخبار هیجان‌انگیزی از عناوین انحصاری جدید این کنسول خواهیم بود.

یکی از تحلیلگران صاحب نام صنعت بازی‌های ویدیویی پیش‌تر با انتشار یک توییت که در آن هشتگ “PS5” در کنار یک GIF از سانتا مونیکا گنجانده شده بود، به هیجان‌انگیزتر شدن این رویداد کمک کرد. در واقع، به احتمال فراوان در این رویداد شاهد معرفی بازی علمی-تخیلی استودیوی مذکور خواهیم بود.


نظر شما در این باره چیست؟ شما منتظر معرفی چه عناوینی در این رویداد هستید؟

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *