اخبار بازی

پلی استیشن به زودی سرویس جدیدی برای رقابت با گیم پس ارائه می‌دهد

طبق گزارش منتشر شده از سوی شرایر، منبع داخلی معتبر در صنعت بازی‌های ویدیویی، پلی استیشن برای رقابت با گیم پس، یک سرویس اشتراکی همه‌جانبه را برنامه‌ریزی می‌کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرایر و وبسایت بلومبرگ (Bloomberg)، اسم رمز این سرویس اسپارتاکوس (Spartacus) است و هدف اصلی آن رقابت مستقیم با ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) خواهد بود. مدتی می‌شود که سونی برنامه‌ریزی برای این سرویس را آغاز کرده است و همچنان نیز این پروسه ادامه دارد.

جزئیات حاکی از آن هستند که این سرویس در بهار سال 2022 راه‌اندازی خواهد شد. شرایر در توییتی جداگانه متذکر شده است که همچنان بازی‌های پلی استیشن روز اول عرضه روی این سرویس قرار نخواهند گرفت، اما پلی استیشن در قبال این سرویس، رویه‌ای بسیار قدرتمند‌تر از PS Now پیش خواهد گرفت. به طور کلی این سرویس بنای سرویس‌های اشتراکی کنونی پلی استیشن را متحول خواهد کرد و شامل ساختار پرداختی زیر خواهد شد:

  • سطح 1: مزایای پلی استیشن پلاس
  • سطح 2: مزایای پلی استیشن پلاس + دسترسی به بازی‌های پلی استیشن 4 و برخی آثار منتخب پلی استیشن 5
  • سطح 3: دسترسی به ویژگی‌های دو سطح اول و همچنین بازی‌های کلاسیک پلی استیشن 1، 2، 3، PSP و پلی استیشن ویتا

پروژه‌ای که در حال حاضر با نام رمزی اسپارتاکوس آن را می‌شناسیم، برای هر دو کنسول پلی استیشن 4 و 5 در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین بلوبرگ متذکر شده است که سونی سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در زمینه‌ی بازی ابری (Cloud Gaming) انجام داده است.

جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment)، مدتی پیش در یک مصاحبه اعلام کرده بود که خبرهایی در این باره به گوش طرفداران خواهد رسید. اگرچه هنوز ساخت چنین سرویسی به طور رسمی از سوی سونی تایید نشده است، اما مدارک و شواهد چنین موضوعی را تایید می‌کنند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *