اخبار بازی

آموزش جامع بخش بتل رویال بازی Call of Duty: Mobile

کال آف دیوتی: موبایل (Call of Duty: Mobile) یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل محسوب می‌شود که در این مقاله به آموزش جامع بخش بتل‌رویال آن خواهیم پرداخت.

هسته‌ی اصلی بتل‌رویال در عنوان Call of Duty: Mobile، همانند دیگر بازی‌های بتل رویال است. شما به صورت تیمی یا انفرادی، وارد یک نقشه‌ی بسیار بزرگ می‌شوید و با افراد دیگر به رقابت می‌پردازید، لوت جمع‌آوری می‌کنید و سعی بر این خواهید داشت که تا حد امکان زنده بمانید تا تنها بازمانده از میان تمامی آن بازیکن‌ها باشید. اما هر عنوان بتل‌رویالی، جدا از این که از یک چهارچوب خاص پیروی می‌کند، شامل بخش‌های متنوع دیگری هم می‌شود تا تفاوت خودش را نسبت به دیگر عناوین حفظ کند. در این مقاله بیشتر تمرکز ما روی این موارد است و در ادامه به توضیح مختصری در مورد هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

نقشه و مد‌ها

call of duty

در بخش بتل‌رویال این بازی، شما دو مپ یا نقشه را در دسترس خواهید داشت، Isolated نقشهی اصلی بازی به شمار می‌رود که از ابتدا در بازی وجود داشته، دیگری هم Blackout نام دارد که در فصل هشتم به بازی اضافه شده است. شما می‌توانید هردوی این نقشه‌ها را برای تجربه‌ی بخش بتل‌رویال انتخاب کنید و محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت.

اما بیایید نگاهی به مد‌های بتل‌رویال بیندازیم. به‌طور کلی، شما قادر هستید بتل‌رویال عنوان Call of Duty: Mobile را به دو صورت اول‌شخص و سوم‌شخص بازی کنید. در همان ابتدای بازی شما این مورد را انتخاب می‌کنید، اما خوشبختانه می‌شود در تنظیمات بازی، دوباره این مورد را تغییر داد. سرور‌های بازیکنانی که سوم‌شخص بتل‌رویال را تجربه می‌کنند، با سرور‌های افرادی که دوربین اول‌شخص را ترجیح می‌دهند فرق دارد و از این لحاظ، سازندگان کاملاََ سعی بر عادلانه بودن بازی خود داشته‌اند. همچنین گیمر‌ها توانایی انتخاب تعداد نفرات موجود در تیم را نیز دارند. هر بازی بتل‌رویال به صورت انفرادی یا گروهی با دو‌ یا چهار نفر شروع خواهد شد.

Heal و Armor

در نسخه‌های اولیه Call of Duty: Mobile برای بازیابی (Revive) هم‌تیمی‌های خود باید از کیت‌های پزشکی استفاده می‌کردید، اما بعد از انتشار فصل هشتم، بخش بتل‌رویال بازی دچار تغییرات گسترده‌ای شد که یکی از آن‌ها بازیابی به سبک بازی COD: Warzone است. یعنی شما می‌توانید بدون استفاده از آیتم خاصی، یاران خود را Revive  کنید و محدودیتی نخواهید داشت.

زره‌ها (Armors) نیز در بازی به سه دسته تقسیم می‌شوند که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خودشان هستند. Armor Repair پنجاه (50) امتیاز شیلد، Advanced Armor Repair صد و پنجاه (150) امتیاز شیلد و Armor Overcharger نیز 150 امتیاز شیلد به شما خواهد داد، با این تفاوت که با استفاده از این آرمور ممکن است 50 امتیاز اضافه دیگر هم دریافت کنید.

بازیابی و بازگشت دوباره به بازی

وقتی که شما در حالت گروهی و با اسکواد خود در حال بازی کردن هستید، مردن همیشه به معنای پایان بازی نیست. همان‌طور که پیش از آن اشاره کردیم، یارانتان می‌توانند خیلی راحت شما را بازیابی کنند، پس بعد از مجروح شدن، بهتر است به مکانی امن بروید و منتظر یکی از یاران خود بمانید. اما اگر کشته شوید چطور؟ در این شرایط نیز راهی برای بازگشت شما به بازی وجود دارد. در این موقعیت یارتان باید تگی به نام blue dog را از شما لوت کند. پس از به دست آوردن این تگ، آن شخص با Revive کردنتان می‌تواند شما را باری دیگر به بازی بازگرداند. پس از انجام این پروسه، شما از طریق Revival flights بازخواهید گشت.

Load-Out و کلاس‌ها

همانند خیلی از ویژگی‌های فعلی بازی Call of Duty: Mobile قابلیت Load-Out‌ها نیز از ابتدا در بازی نبودند و در سال 2021 به بازی افزوده شدند. Load-Out بخش بتل‌رویال،‌ تمامی ویزگی‌های Load-Out مولتی‌پلیر را در خود جای داده است. شما قادر به انتخاب تفنگ‌های خود از دسته‌های مختلف هستید و می‌توانید از طریق Gunsmith تجهیزات متنوعی را روی تفنگ خود قرار دهید و به شخصی‌سازی آن بپردازید. در ابتدای هر دست از بازی، شما قادر به استفاده از تفنگ‌های Load-Out نیستید، باید لوت کرده و تفنگ‌های درون نقشه را پیدا کنید، اما در طول بازی از طریق Airdrop‌ها به Load-Out خود دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از تفنگ‌های خود استفاده کنید.

کلاس‌ها در بازی به 15 نوع تقسیم می‌شوند که باید بین آن‌ها یک مورد را انتخاب کنید، هرکدام از کلاس‌ها دارای دو قابلیت یا ویژگی هستند که بعد از یک بازه زمانی مشخص در بازی فعال می‌شوند. اکثر کلاس‌های خوب بدون انجام کار خاصی در دسترس شما قرار دارند، اما برای به دست آوردن بعضی از آن‌ها باید کوئست‌های مختلفی را به اتمام برسانید که چندان هم سخت نیستند. در ادامه به معرفی بعضی از کلاس‌های بازی خواهیم پرداخت.

 Scout

  • Sensor Dart: با پرتاپ این دارت، می‌توانید موقعیت دشمنان را ردیابی کنید.
  • Tracker: برای چندین ثانیه جای پای دشمنان را خواهید دید.

Medic

  • Medical Station: ایجاد محیطی خاص که با قرار گرفتن در آن میزان سلامتی شما بالا خواهد رفت.
  • Medic: زمان بازیابی یارانتان را 25 درصد کاهش می‌دهد.

Ninja

  • Grapple Hook: پرتاپ قلاب که شما را به دشمن می‌رساند.
  • Dead Silence: در فاصله‌ی بیشتر از 12 متر، صدایی از حرکت شما به گوش دشمن نخواهد رسید.

Defender

  • Transform Shield: با استفاده از این شیلد می‌توانید دشمنان خود را با فلش‌بنگ برای مدتی کور کنید.
  • Reinforced: کاهش میزان Damage تا 25 درصد (روی GunFire تاثیری ندارد).

Trickster

  • Psychosis: از هولوگرام کپی شخصیت خود برای گیج کردن دشمن استفاده کنید.
  • Alert: صدای پای دشمنان را راحت‌تر بشنوید.
Amir hossine EshghiyanMEYSAMB300
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *