اخبار بازی

سرویس ابری ایکس‌باکس برای کنسول‌ها عرضه شد

شرکت مایکروسافت توانسته است با زیرکی خود، از بسیاری از مشکلات شرکت گوگل در ارائه‌ی سرویس ابری بازی‌های ویدئوی بگریزد.

بر خلاف سرویس گوگل استادیا، مایکروسافت تمام منابع خود را در یک بخش متمرکز نمی‌کند. با این حال، سرویس ابری ایکس‌باکس چیزی است که این شرکت سرمایه‌گذاری هنگفتی را در آن انجام داد و مشخص است که هنوز هم پیوسته تلاش می‌کند تا این سرویس استریم را در دسترس پلیرهای بیشتری قرار دهد.

یکی از سیاست‌هایی که شرکت مایکروسافت برای رسیدن به این هدف در پیش گرفت، عرضه‌ی سرویس ابری ایکس‌باکس در بیشترین پلتفرم‌های ممکن بود. در همین راستا، مایکروسافت چندی قبلی اعلام کرد که سرویس یادشده در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۱ از طریق کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس/اس و ایکس‌باکس وان نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

حالا این شرکت اعلام نموده که سرویس ابری ایکس‌باکس برای کنسول‌ها منتشر شده است. این یعنی از این پس قادر خواهید بود که تمام عناوین حاضر در ترکیب بازی‌های ایکس‌باکس گیم‌پس را در کنسول‌های ایکس‌باکس خود استریم کنید و دیگر دغدغه‌ی دانلود آن‌‌ها را نداشته باشید. البته که لازمه دسترس به این قابلیت، داشتن اشتراک اولتیمیت سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس است.

نکته‌ی قابل توجه این است که حالا دیگر دارندگان کنسول‌های ایکس‌باکس وان هم قادر خواهند بود که به تجربه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس/اس، همچون Microsoft Flight simulator ،The Medium و غیره بپردازند. در حال حاضر، سرویس ابری در ۲۵ ریجن از طریق کنسول‌ها نیز قابل استفاده است و برزیل هم در آینده‌ی نزدیک به جمع این ۲۵ ریجن اضافه خواهد شد.

در ادامه‌ی مسیر توسعه‌ی سرویس ابری، شرکت مایکروسافت چند ماه قبل سرورهای این سرویس را به سخت‌افزار کنسول ایکس‌باکس سری ایکس ارتقا داد تا در هنگام استریم بازی‌ها از طریق این سرویس، وضوح تصویر و عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

جالب است بدانید که مدیر محبوب بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، فیل اسپنسر، پیش‌تر به عرضه‌ی سرویس ابری ایکس‌باکس در کنسول‌های پلی‌استیشن و سوییچ که عملا رقیب ایکس‌باکس هستند، اظهار علاقه کرد. گرچه، این موضوع در حال حاضر بسیار بعید به نظر می‌رسد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *