اخبار بازی

پلی استیشن 5 همچنان پرفروش ترین کنسول 2021 است

اخیرا آمار و ارقام مربوط به میزان فروش کنسولی در ماه اکتبر مشخص شده‌است و بر این اساس پلی استیشن ۵ همچنان پرفروش ترین کنسول ۲۰۲۱ است اما، در ماه اکتبر نینتندو سوییچ چه از نظر تعداد فروش و چه از نظر درآمد موفق‌تر از ایکس باکس و پلی استیشن بوده‌است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

گروه تحلیلی NPD که به بررسی شرایط فروش انواع محصولات دیجیتالی می‌پردازد، اخیر داده‌های آماری مربوط به فروش کنسول‌های بازی را در ماه اکتبر منتشر کرده‌است. بر اساس این داده‌ها کنسول هبریدی نینتندو به لطف عرضه نسخه OLED توانسته بالاخره گویس سبقت را مجددا از رقبای خود برباید و به عنوان پرفروش‌ترین کنسول ماه میلادی گذشته را در اروپا و آمریکا کسب کند. سوییچ چه از نظر میزان فروش و چه از نظر درآمدی بالاترین از ایکس باکس و پلی استیشن ایستاده‌است. البته این موضوع مانع از پیشتازی کنسول نسل نهمی سونی نشده‌است و PS5 همچنان عنوان پرفروش‌ترین کنسول را در سال میلادی جاری یدک می‌کشد.

با توجه به اینکه پلی استیشن ۵ همچنان پرفروش ترین کنسول ۲۰۲۱ است و در مجموع کنسول‌ها فروش بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند، باید گفت انتظار می‌رود بازی‌ها نیز در خرده فروشی‌ها عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته باشند. خرده فروشی‌های سراسر آمریکا در ماه اکتبر حدود ۴.۴ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. در مجموع فروش خرده‌ فروشی‌های آمریکایی به ۴۶.۷ میلیارد دلار در سال جاری می‌رسد.

بازی Far Cry 6 پرفروش‌ترین بازی در ماه اکتبر بوده‌است و در مچموعه هشتمین بازی پرفروش سال ۲۰۲۱ است. بازی Back 4 Blood که ماه سپتامبر در رتبه اول پرفروش‌ترین بازی‌ها ایستاده بود، این ماه در جایگاه دوم قرار گرفته‌است. آمار ارائه شده مربوط به هر دو کنسول خانواده پلی استیشن و ایکس باکس است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *