اخبار بازی

کنسول پلی استیشن 5 یک ساله شد

درست یک سال قبل بود که شرکت سونی، کنسول بازی نسل نهمی خود، پلی استیشن 5 را روانه‌ی بازار کرد. روز گذشته، 21 مهر ماه (12 نوامبر)، تولد یک سالگی این کنسول بود و به همین مناسبت پستی رسمی در بلاگ پلی استیشن منتشر شد.

گویا خیلی سریع یک سال از اولین روزی که گیمرها توانستند کنسول پلی استیشن 5 را تهیه کنند، گذشته است. خاضعانه بسیار مفتخرم که این سال اول شگفت‌انگیز را با همه‌ی شما جشن بگیرم.

جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی

در طی یک سالی که از ورود کنسول پلی استیشن 5 به بازار گذشت، دستاوردهای متعدد این کنسول را شاهد بودیم؛ بازی‌های شگفت‌انگیزی همچون Returnal، Deathloop و Ratchet & Clank: Rift Apart برای این کنسول منتشر شدند. بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی، توسعه‌دهندگان بااستعداد بلوپوینت گیمز، فایراسپرایت، هاوس‌مارک و نیکسس را به جمع استودیوهای خود اضافه کرد و همچنین از سیستم واقعیت مجازی نسل بعدی سونی نیز که برای پلی استیشن 5 ساخته می‌شود، رونمایی شد.

در چند وقت اخیر، ویدئوهای جدید و جزئیات هیجان‌انگیزی هم از بازی‌های آینده‌ی استودیوهای پلی‌استیشن یعنی Horizon: Forbidden West ،God of War: Ragnarok و Gran Turismo 7 به اشراک گذاشته شد. همچنین در زمینه‌ی عناوین آینده، ریمیک بازی Star Wars: Knights of the Old Republick نیز در نمایش ماه قبل (سپتامبر) سونی معرفی شد.

سونی سال پرکاری داشته و مشخص است که پلی استیشن 5 هم تازه در ابتدای راه به سر می‌برد. توسعه‌دهندگان خلاق و شرکای ناشر سونی، بیش از 360 بازی را روی پلی‌استیشن 5 منتشر کرده‌اند و افزون بر آن، بیش از بیست و پنج بازی هم مراحل توسعه برای کنسول نسل نهمی سونی را در استودیوهای پلی استیشن پشت سر می‌گذارند.

از همه چیز مهم‌تر، پشتیبانی و حمایت کاربران و طرفداران کنسول موردبحث است که برای شرکت سونی هم ارزشی بسیاری دارد؛ پلیرهای کنسول نسل جدید پلی استیشن 5، بیش از 4.6 میلیارد ساعت گیم‌پلی را روی آن تجربه کرده و بیش از 26 میلیون ساعت محتوا را هم به اشتراک گذاشته‌اند. فهرستی که در ادامه مشاهده می‌کنید، بازی‌های برتر پلی استیشن 5 در سال اول حضور آن هستند. معیار در تهیه‌ی این فهرست، ساعت گیم‌پلی تجربه شده توسط پلیرها است:

  • Fortnite
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • FIFA 21
  • NBA 2K21
  • Assassin’s Creed: Valhalla
  • Destiny 2
  • MLB The Show 21
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • Demon’s Souls
  • NBA 2K22

همان طور که احتمالا اطلاع دارید، پلی استیشن 5 موفق شد فروش فوق العاده‌ای را در بازه‌ی لانچ تجربه کند و از این نظر به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ تبدیل شد. آقای رایان با اشاره به این نکته در بلاگ پست پلی استیشن، از حمایت جامعه‌ی طرفداران در این یک سال تشکر کرد. مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، ضمنا از صبر و شکیبایی طرفداران نیز قدردانی نمود و با توجه به تقاضای بی‌سابقه‌ی بازار برای پلی استیشن 5، از ناراحتی طرفداران اظهار اطلاع کرد.

جیم رایان به طرفدارن اطمینان داد که سونی سخت در تلاش است تا محدودیت‌های عرضه‌ی کنسول جدید خود را برطرف کند و این را کار هر روز شرکت مذکور اعلام کرد. به گفته آقای رایان، موضوع کمبود پلی استیشن 5 در بازار همچنان دغدغه اصلی او به حساب می‌آید.

منبع: برگرفته از بلاگ پست رسمی پلی استیشن

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *