اخبار بازی

شبیه ساز پلی استیشن 3 تمام بازی‌های این کنسول را اجرا می‌کند

اینطور که تایید شده است، شبیه ساز RPCS3 که حدود 10 سال از انتشار آن می‌گذرد، از این به بعد از تمامی بازی‌های پلی استیشن 3 پشتیبانی خواهد کرد.

RPCS3، شبیه‌سازی که از سال 2016 تا به الان بحث‌های زیادی درباره‌ی آن شده است، برای اولین بار در سال 2011 میلادی منتشر و شروع به کار کرد. شکی نیست که این شبیه ساز از زمانی که اولین گام‌های آزمایشی خود را برای اجرای بازی‌های پلی استیشن 3 روی رایانه‌های شخصی برداشت تا به الان، پیشرفت‌های زیادی داشته است. با این همه، تیم توسعه‌ی این نرم افزار به تازگی خبر از یک دستاورد بزرگ برای این شبیه ساز را داده است. بر طبق توییت سازندگان، هر بازی که تا به حال روی پلی استیشن 3 منتشر شده است، اکنون روی این شبیه ساز نیز اجرا می‌شود.

اوایل امروز تیم توسعه‌ی RPCS3 توییت کرد:

ما خوشحالیم که اعلام کنیم شبیه ساز RPCS3 اکنون قادر است تا تمام بازی‌های پلی استیشن 3 را به راحتی اجرا کند. این بدان معناست که همه‌ی بازی‌ها و برنامه‌های شناخته شده و قابل اجرا روی پلی استیشن 3 از این به بعد، روی شبیه ساز RPCS3 نیز اجرا می‌شوند. علاوه بر این، ما به دنبال یافتن راه‌هایی برای کاهش مشکلات و خطاهای اجرایی این شبیه ساز به ویژه در بخش بارگذاری بازی‌ها هستیم.

در حال حاضر، بیش از 6000 بازی و نرم افزار مختلف روی این شبیه ساز اجرا می‌شوند، بنابراین می‌توان گفت که رسیدن به چنین سطحی کاری خارق العاده است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که از بین پنج سطح قابلیت بازی کردن روی RPCS3، تنها یکی از آن حالات ارزش وقت شما را دارد. در حقیقت، بقیه‌ی این حالات مختلف با انبوهی از خطاها، مشکلات عملکردی و گلیچ‌ها پر شده‌اند و نمی‌توان لذت کافی را از آن‌ها برد.

شبیه ساز پلی استیشن 3

درست است که پشتیبانی از تمامی بازی‌ها و نرم افزارهای منتشر شده برای پلی استیشن 3 یک کار بزرگ است، اما متاسفانه تمام این بازی‌ها عملکرد خوبی ندارند و برخی از آن‌ها به شدت بد اجرا می‌شوند. در واقع، اینطور نیست که تمام بازی‌های پلی استیشن 3 که تا به حال منتشر شده‌اند، اکنون به زیبایی و بدون مشکل روی رایانه‌ی شخصی نسبتاً مدرن شما اجرا شوند. تا امروز، 63.53 درصد از عناوین پلی استیشن 3 روی این شبیه ساز قابل بازی کردن هستند که به این معنی است که 36.47 درصد دیگر قابل بازی نیستند. با این همه، همین که بازی‌های انحصاری و نسبتا بزرگ پلی استیشن 3 روی این شبیه ساز اجرا می‌شوند، نکته‌ی مثبتی است.

همانطور که سازندگان RPCS3 در توییتر اعلام کردند، به دنبال یافتن راه‌هایی برای کاهش مشکلات و خطاهایی اجرایی این شبیه ساز به ویژه در بخش بارگذاری بازی‌ها هستیم. لازم به ذکر است، در حدود 0.19٪ از بازی‌های پلی استیشن 3 در حالت بارگذاری باقی می‌مانند. علاوه بر این، حدود 5.75٪ از آن‌ها نیز در مرحله‌ی ابتدایی آغاز بازی گیر می‌کنند. حال، باید منتظر ماند و دید که این مشکلات چگونه رفع خواهند شد.

نظر شما همراهان همیشگی واران گیم در این رابطه چیست؟ آیا تا به حال از شبیه ساز RPCS3 استفاده کرده‌اید یا خیر؟ نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *