اخبار بازی

کنترلرهای PS VR2 می توانند بهترین در این نسل باشند

به نظر می‌رسد که کم کم شاهد پررنگ شدن نقش PS VR2 در بازار بازی‌های ویدیویی خواهیم بود، چرا که توسعه‌دهندگان بیشتری از آن تعریف و تمجید به عمل آورده‌اند.

برندان واکر (Brendan Walker) به عنوان مهندس ارشد استودیوی پولیارک (Polyarc)، در مصاحبه با مجله‌ی PLAY، با هیجان در مورد کنترلرهای PS VR2 صحبت کرد. این سخت‌افزار به عنوان اولین دستگاهی قلمداد می‌شود که توسط سونی در زمینه‌ی سخت‌افزار جدید واقعیت مجازی رونمایی شده است.

وی افزود:

من در مورد کنترلرهای جدید PS VR2 بسیار مشتاق هستم، زیرا ما بالاخره مجموعه‌ای از کنترلرهای VR با کیفیت بالا را در دسترس داریم. من فکر می‌کنم که آن‌ها به چند دلیل پتانسیل این را دارند که در این نسل بهترین باشند.

در گذشته ما مجبور بودیم بازی‌هایی طراحی کنیم که به تنهایی با DualShock 4 یا به صورت دو دستی با PlayStation Move کار کند. اکنون ما کنترل دو دست کاملاً بهینه‌شده داریم و می‌توان کارهای زیادی با آن انجام داد. طراحی tracking ring در آن‌ها فوق‌العاده جالب است. در واقع، با در دست گرفتن آن متوجه خواهید شد که بیشتر تکیه‌ی کنترلر به سمت پشت دست است و این منجر به کنترل بسیار بهتر در حالتی که نیاز به تعاملات دو دست به صورت نزدیک به یکدیگر دارید خواهد شد.

برندان واکر که پیش‌تر روی ساخت عناوین Moss و Moss: Book II کار می‌کرده است، تصمیم سونی برای افزودن قابلیت‌های خاص رندرینگ و ردیابی چشم به PS VR2 را تحسین کرد و گفت:

چنین به‌نظر می‌رسد که یک پنجره‌ی باریک در چشم انسان وجود دارد. میدان دید جایی است که شما توجه خود را متمرکز می‌کنید و در واقع می‌توانید بسیاری از جزئیات را از طریق این میدان ببینید و شاهد وضوح کمتری در بخش‌های خارجی میدان دید خود باشید. بنابراین، ما بدون قابلیت ردیابی چشم مقدار زیادی از قدرت خروجی دستگاه خود را از دست می‌دهیم و جزئیاتی در بخش‌هایی از تصویر قرار می‌گیرند که عملاً نیازی به وجود آن‌ها نیست. اما اکنون، جزئیات خارج از میدان دید شما رندر نخواهند شد و شما نیز متوجه این موضوع نمی‌شوید و بدین‌ترتیب، قدرت زیادی ذخیره می‌شود.

این کار هوشمندانه‌ی سونی باعث می‌شود تا عمر مفید این سخت‌افزار بیشتر شود و در زمینه‌ی بهینه‌سازی نیز کمک حال ما خواهد بود.

همچنین، در طول رویداد GDC 2022 و نمایش «ساخت بازی‌های نسل بعدی برای PS VR2 با موتور یونیتی»، توسعه‌دهنده‌ی Unity XR یعنی فابین هولمن (Fabien Houlmann) اظهار داشت که استفاده‌ی ترکیبی از قابلیت رندرینگ خاص و ردیابی چشم می‌تواند تا ۳.۶ برابر نرخ فریم را افزایش دهد و کیفیت گرافیکی آن محصول را حفظ کند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *