اخبار بازی

گزارشی از Battlefield 2042 مشکلات توسعه‌ی آن را نشان می‌دهد

تام هندرسون (Tom Henderson)، یکی از منابع داخلی مورد انتظار فرنچایز Battlefield، به تازگی گزارشی را در مورد روند توسعه‌ی بازی Battlefield 2042 منتشر کرده است. این طور که به نظر می‌رسد این بازی طی توسعه‌ی خود مشکلات زیادی را تجربه کرده است.

Battlefield 2042 مشکلات زیادی دارد. این مسئله از زمان انتشار بتای عمومی بازی کاملا واضح بود. نه تنها این بازی کم‌ترین امتیاز متاکریتیک در تاریخ فرنچایز Battlefield را دارد، بلکه از زمان انتشار با نقدهای منفی زیادی در استیم مواجه شده است. در این میان این سوال به وجود می‌آید که چه اتفاقی برای این بازی افتاده است؟ تام هندرسون تصمیم گرفته تا پاسخ این پرسش را برای طرفداران فراهم کند. گزارش با جزئیات این منبع داخلی خبر از مشکلات داخلی زیاد به هنگام توسعه‌ی Battlefield 2042 می‌دهد.

این طور که به نظر می‌رسد اوضاع از همان ابتدا برای بازی بسیار آشفته بوده است. الکترونیک آرتس (Electronic Arts) به دنبال رقابت با شوترهای دیگر و بتل رویال بود که باعث شد بسیاری از توسعه‌دهندگان Battlefield 5 استودیو را ترک کنند. خواسته‌ی این ناشر از دایس (ِDICE) به زبان ساده این بود که از شوترهای محبوب تقلید کنند. به همین سبب سیستم کلاس‌های قبلی Battlefield از اوایل سال 2020 کاملا از بازی حذف شد. در اواسط سال 2020 بود که بازی از یک شوتر بتل رویال به یک Battlefield کامل تغییر کاربری داد. هم‌چنین ایده‌ی اصلی بازی به بخش Hazard Zone تبدیل شد.

حوالی اوت 2020 بود که روند توسعه‌ی بازی به صورت واقعی آغاز شد. این یعنی Battlefield 2042 تنها یک سال و سه ماه برای توسعه‌ی کامل خود وقت داشته است. در طی این زمان، توسعه‌دهندگان با مشکلات مربوط به توسعه‌ی بازی برای دو نسل متفاوت هم روبه‌رو شده‌اند. هم‌چنین به نظر می‌رسد که ادعای دایس در رابطه با جلوتر بودن از برنامه یک دروغ تمام عیار بوده است. حوالی مارس 2021 دایس زیر فشار بوده و به همین دلیل کرایتریون (Criterion) به عنوان توسعه‌دهنده‌ی جانبی به پروژه اضافه شده است. متاسفانه کمبود تجربه خود منجر به مشکلات تازه‌ای شده است. هم‌چنین خیلی زود مشخص شد که رابط کاربری بازی یک مشکل بزرگ است.

پس از تست فنی بازی و مشخص شدن مشکلات زیاد آن، هندرسون مطلع شد که بازی در شرایط بدی قرار دارد. بخشی از این مشکلات هم مربوط به نحوه‌ی مدیریت پروژه بود. بتای محدود بازی که پس از تاخیر منتشر شد هم بیشتر یک آلفا بود. در مجموع باید گفت که کمبود شدید وقت و ترک دایس توسط توسعه‌دهندگان قدیمی (تا حدی که استودیو از نظر عوامل یک استودیوی کاملا متفاوت است)، دلیل اصلی به وجود آمدن اکثر مشکلات است.

جالب است بدانید که بازی Battlefield: Bad Company 3 حوالی آغاز روند توسعه‌ی Battlefield 2042 لغو شد، چرا که الکترونیک آرتس چندان به پتانسیل فروش این بازی باور نداشت. در حال حاضر Battlefield 2042 در حال دریافت به‌روزرسانی‌های متعدد است تا حداقل برخی از مشکلات آن رفع شوند. هم‌چنین الکترونیک آرتس قصد دارد تا پس از این به سراغ یک شوتر قهرمانی کامل برای فرنچایز Battlefield برود.

بازی Battlefield 2042 در حال حاضر روی پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC در دسترس است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *