اخبار بازی

رشد مشترکان ایکس باکس گیم پس به هدف سالانه مایکروسافت نرسید

ما در سال مالی که گذشت شاهد رشد قابل توجه تعداد مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس بودیم، اما مقدار جذب مشتری کمتر از اهداف و انتظارات مایکروسافت بوده است.

بر اساس گزارش VGC و پرونده مالی ثبت شده توسط مایکروسافت در هفته‌ی گذشته، شاهد یک رشد قابل توجه در تعداد مشترکان ایکس باکس گیم پس هستیم. با این وجود، در 12 ماه منتهی به 30 ژوئن امسال، اگرچه تعداد مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس با رشد 37.48 درصدی همراه بوده، اما هدف مایکروسافت رشدی 47.79 درصدی بوده است.

در سال مالی گذشته که به 30 ژوئن 2020 ختم می‌شود، ایکس باکس گیم پس رشدی 85.75 درصدی را تجربه کرد که از انتظارات مایکروسافت یعنی افزایش 71 درصدی فراتر بود.

رشد در تعداد مشترکان تنها یکی از عوامل کیفی تحت نظارت اعضای ارشد مایکروسافت است. به طور حتم عوامل دیگری نیز در این زمینه نقش دارند. مایکروسافت نتایج و اهداف را در قالب رشد سال به سال بررسی می‌کند و به نظر می‌رسد این تحلیل برای آن‌ها کارآمدتر باشد.

ایکس باکس گیم پس در ژوئن سال 2017 راه‌اندازی شد و به مرکز کسب و کار مایکروسافت در صنعت بازی‌های ویدیویی بدل گشت. طبق آمار گذشته، این سرویس تا ژانویه‌ی سال 2021 بیش از 18 میلیون مشترک داشته است. طبق گزارش‌های غیر رسمی، این سرویس در حال حاضر بین 35 تا 40 میلیون مشترک دارد.

این سرویس به مشترکان خود اجازه می‌دهد صدها بازی فرست-پارتی و ترد-پارتی را با پرداخت ماهانه 10 دلار روی کنسول یا رایانه‌های شخصی تجربه کنند. همچنین کاربران می‌توانند بازی‌ها را از طریق تکنولوژی ابری روی موبایل خود اجرا کنند.

روز گذشته بیش از 10 بازی جدید به سرویس گیم پس روی رایانه‌های شخصی و کنسول‌ اضافه شد که از مهم‌ترین بازی‌ها در فهرست می‌توان به عنوان استراتژیک Age of Empires 4 اشاره کرد.

نظر شما در این باره چیست؟

P.morgan
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *