اخبار بازی

اسپنسر: سیاست های پلی استیشن در راستا کوچک‌تر کردن ایکس باکس است

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی مایکروسافت در تازه‌ترین اظهار نظر خود، اعلام کرد به عقیده وی سیاست های پلی استیشن در راستا کوچک‌تر کردن ایکس باکس است و آن‌ها نمی‌خواهند سلطه خود بر بازار کنسول‌ها را از دست دهند. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با واران گیم همراه باشید.

حواشی پیرامون قرارداد خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت روز به روز در حال بیشتر شدن است و ظاهرا شرایط پیچیده‌تر از حدی است که تصور می‌شد. مدتی پیش کمیسیون تجارت فدرال (FTC) یک دادخواست مبنی بر متوقف کردن روند ثبت این قرارداد به دادگاه ارسال کرد و از سوی دیگر موسسه‌های نظراتی مربوطه در حال بررسی کردن دقیق متن این قرارداد هستند. مشخصا سونی یکی از بزرگ‌ترین مخالفان این قرارداد است و علت اصلی را نیز خطر یک طرفه شدن بازار رقابت، پس از انحصار شدن فرنچایز کال آو دیوتی است.

این مخالفت سبب ایجاد یک درگیری کلامی میان سران هر دو برند نیز شده‌است. رئیس پلی استیشن ایکس باکس را به تلاش برای نابودی برند خود متهم می‌کند و آقای آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی مایکروسافت معتقد است شرایط وارونه است. ایشان اخیرا مهمان پادکست Second Request بوده‌اند و در جریان این پادکست به صراحت گفته سیاست های پلی استیشن در راستا کوچک‌تر کردن ایکس باکس است و آن‌ها نگران این هستند که تسلط آن‌ها به بازار کنسولی از بین برود و فرنچایز کال آو دیوتی صرفا یک بهانه است.

دیدگاه آن‌ها با ما تفاوت بسیاری دارد. آن‌ها بازی‌های خود را از روز اول به PC نمی‌آورند و بازی‌های بزرگ‌ خود را در اختیار مشترکین خود قرار نمی‌دهند. سونی نگران است تسلط خود را بر بازار کنسولی از دست دهد و کال آو دیوتی را بهانه کرده‌است. بزرگ‌ترین تولید کننده کنسول به بهانه فرنچایزی علیه ما اقدام کرده که ما به صراحت گفته‌ایم انحصاری نمی‌شود.

مایکروسافت چندی پیش یک قرارداد ده ساله به سونی برای حفظ فرنچایز کال آو دیوتی روی برند پلی استیشن پیشنهاد داده بود که سونی آن را رد کرد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *