سونی در حال برنامهریزی برای افزودن تبلیغات به بازیهای پلی استیشن است
برخی از منابع ادعا میکنند که شرکت سونی پس از اقدام اخیر شرکت مایکروسافت برای افزودن تبلیغات به عناوین ایکس باکس، در حال برنامهریزی برای اجرای امری مشابه است.
سه فردی که اطلاعاتی در این زمینه فاش کردهاند، ادعا میکنند که شرکت سونی در حال همکاری با شرکتهای فعال در زمینهی فناوریهای تبلیغاتی است تا شرایط را برای توسعهی یک بستر نرمافزاری جدید برای افزودن تبلیغات به بازیها در پلی استیشن فراهم کند. به گفتهی این سه فرد، این ایده توسعهدهندگان را تشویق میکند تا راهی پر سود برای کسب درآمد از بازیهای رایگان داشته باشند.
در حال حاضر، تنها بستر تبلیغاتی سونی محدود به فروشگاه پلی استیشن است و ناشران میتوانند عناوین خود را در این فروشگاه تبلیغ کنند. همچنین، پلی استیشن برای افرادی که از طریق کنسولهای خود از طریق برنامههایی مانند Hulu ویدیو استریم میکنند نیز تبلیغات پخش میکند.
به گفتهی منابع، این برنامهی جدید که انتظار میرود تا پایان سال 2022 راه اندازی شود، تبلیغات را در داخل بازیهای پلی استیشن قرار میدهد. همانند سیاستی که احتمالاً شرکت مایکروسافت در نظر گرفته است، سونی نیز قصد دارد تا تبلیغات را به گونهای در بازیهای مختلف قرار دهد که بخشی از بازی باشند. برای مثال، بیلبوردهای دیجیتالی در استادیومهای ورزشی و بیلبوردهای تبلیغاتی در جادهها میتوانند میزبان تبلیغات درون بازی باشند.
به گفتهی منابع، سونی فعلاً تصمیمی مبنی بر میزان هزینهی دریافتی نگرفته است، اما این شرکت در نظر دارد تا از توسعهدهندگان و ناشران به نسبت آمار منتشر شده از دادههای مربوط به فعالیت مصرفکنندگان در پلی استیشن هزینه دریافت کند. لازم به ذکر است که به ادعای این منابع، شرکت سونی حدود 18 ماه پیش و پس از عرضهی کنسول پلی استیشن 5 برنامهریزیهای خود برای ساخت این بستر تبلیغاتی را آغاز کرده بود. همچنین، این شرکت در قبال شرکتهای تبلیغاتی سختگیرانه عمل میکند و دسترسی آنها به اطلاعات شخصی نظیر ایمیل یا نام را رد خواهد کرد.