اخبار بازی

کاش سونی از ویتا بیشتر پشتیبانی می‌کرد

جک ترتون به عنوان رئیس سابق شرکت سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی در آمریکا طی مصاحبه‌ای چنین گفت که آرزو داشت تا سونی از پلی استیشن ویتا پشتیبانی بیشتری می‌کرد.

کنسول دستی پلی استیشن ویتا در سال 2011 به عنوان جانشینی برای کنسول‌های دستی PSP عرضه شدند و تصور می‌شود که قبل از توقف کامل پشتیبانی از آن‌ها در سال 2019، حدود 15 میلیون دستگاه از آن‌ها فروخته شده باشد. چک ترتون (Jack Tretton) رئیس سابق شرکت سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی در آمریکا طی مصاحبه‌ای با Axios پلی استیشن ویتا را به عنوان یکی از چندین فناوری خاص پلی استیشن بررسی کرد و اظهار داشت که این کنسول دستی توسط سونی مورد بی‌لطفی قرار گرفت.

او همچنین به بازی‌های سه‌بعدی و پلی استیشن VR اشاره کرد که تا زمان ترک شرکت توسط او در سال 2014 وارد خط تولید نشده بودند. وی افزود:

مسلماً فناوری‌هایی وجود داشتند که به نظر من خوب بودند، اما پشتیبانی مورد نیاز از آن‌ها به عمل نیامد.

در مجموع، شما با فناوری جدیدی روبرو خواهید شد که باید به صنعت و مصرف‌کنندگانتان آن را معرفی کنید. اما آیا بودجه‌ی بازاریابی برای هدایت پیام خود به سمت مخاطبین را دارید؟ آیا دلارهای پشتیبانی کننده را برای حمایت و تشویق از توسعه‌دهنده‌ی بازی‌ها خرج می‌کنید؟ گاهی اوقات شما فناوری‌هایی را خلق می‌کنید که تنها امیدوارید به کار گرفته شوند.

ترتون در صحبت با IGN در مورد سرنوشت ویتا در سال 2017 گفت که سونی فکر می‌کند این محصول برای عرضه به بازار خیلی دیر تولید شده است. او گفت:

اکنون که دیگر آن‌جا کار نمی‌کنم، اما فکر می‌کنم که در داخل شرکت سونی شرایط اینطور بود: «این یک دستگاه بسیار عالی است، اما برای عرضه‌ی آ« دیگر دیر شده است.» دنیا به سمت دستگاه‌های قابل حملی رفته است که صرفاً به صورت اختصاصی برای انجام بازی تولید نشده‌اند.

من فکر می‌کنم PSP فوق العاده موفق بود. من عاشق کاری بودم که انجام می‌داد و فکر می‌کردم بتواند تجربه‌ای شبیه به کنسول به ارمغان آورد و ژانرهایی را برای گیمرهای قدیمی‌تری خلق کند که معمولاً روی یک پلتفرم قابل حمل قابل اجرا نبودند.

اما ویتا در زمانی که دستگاه بازی قابل حمل آنقدرها هم محبوب نبود، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت.

در ماه مارس 2021، شرکت سونی اعلام کرد که قصد دارد فروشگاه پلی استیشن را در پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا و PSP ببندد. با این حال، پس از واکنش‌های شدید گیمرها این شرکت یک ماه بعد تصمیم به لغو این عمل گرفت و تنها فروشگاه PSP را تعطیل کرد.

شبح واران گیم 👣مرد شیش تیغ مرئی
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *