اخبار بازی

اپیک گیمز آنریل انجین 5 را منتشر کرد

شرکت اپیک گیمز (Epic games) امروز موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 (Unreal Engine 5) را به همراه دو پروژه‌ی نمونه عرضه کرد.

تقریباً دو سال از معرفی اولیه‌ی آنریل انجین 5 می‌گذرد. ماه می سال گذشته نیز این موتور بازی‌سازی به‌صورت دسترسی زودهنگام عرضه شده بود. اکنون، با اعلام رسمی اپیک گیمز، آنریل انجین 5 .

از ویژگی‌های کلیدی این موتور بازی‌سازی می‌توان به فناوری نورپردازی پویای Lumen، سیستم هندسی چندضلعی‌های کوچک Nanite، سایه‌زنی مجازی (Virtual Shadow Mapping) و Temporal Super Resolution اشاره کرد.

این انجین به همراه دو پروژه‌ی نمونه با نام‌های Lyra Starter Game و City Sample منتشر شده است. اپیک گیمز در مورد این دو پروژه می‌گوید:

در واقع، Lyra Starter Game پروژه‌ای نمونه از گیمپلی است که همزمان با توسعه‌ی UE5 ساخته شد تا نقطه‌ی شروعی برای ساخت بازی‌های جدید و منبعی عملی برای یادگیری باشد. برنامه‌ی ما این است که این پروژه را با به‌روزرسانی‌های بعدی ارتقا ببخشیم تا جدیدترین و بهترین عملکردهایمان را با آن به نمایش بگذاریم.

پروژه‌ی City Sample نیز که به‌صورت رایگان در دسترس قرار دارد، نحوه‌ی ساخت دنیای عنوان The Matrix Awakens: An Unreal Engine Experience را به نمایش می‌گذارد. در رابطه با City Sample نیز آمده است:

این طرح از شهری کامل که شامل ساختمان‌ها، خودروها و گروه‌هایی از شخصیت‌های MetaHuman می‌شود، تشکیل شده است و نشان می‌دهد که ما چگونه از سیستم‌های جدید و ارتقایافته‌ی آنریل انجین 5 برای خلق این تجربه استفاده کردیم. علاوه بر نمونه‌ی کامل، محتویات این پروژه به‌صورت جداگانه نیز در دسترس قرار دارد تا بتوانید مثلاً تنها خودروهای آن را دریافت کنید. سه مجموعه‌ی محتوایی تردپارتی مربوط به آن نیز قابل دسترسی هستند.

اپیک گیمز همچنین اعلام کرد که سازندگان، صدها محتوای رایگان و پولی همخوان با UE5 را در Unreal Marketplace منتشر خواهند کرد.

استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) و اپیک گیمز اخیراً توافقی 15 ساله را امضا کردند که حاصل آن، همکاری سازندگان سری بازی Witcher با اپیک گیمز با هدف بهبود بخشیدن به این موتور بازی‌سازی در ساخت بازی‌های جهان آزاد، خواهد بود.

همچنین، طی معرفی اخیر این استودیو از نسخه‌ی بعدی Witcher، اعلام شد که در ساخت این نسخه از آنریل انجین 5 استفاده خواهد شد.

ساعتی پیش نیز کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) اعلام کرد که بازی جدید سری Tomb Raider با استفاده از این موتور بازی‌سازی در دست ساخت قرار دارد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *