اخبار بازی

ایکس باکس تا سال 2026 بخشی از سهم بازار نینتندو و پلی استیشن را تصاحب می‌کند

طبق پیش‌بینی یک منبع تحلیلی معتبر به نام DFC Intelligence، ایکس باکس و مایکروسافت تا سال 2026 بخشی از سهم بازار نینتندو و پلی استیشن را تصاحب خواهد کرد.

یکی از شرکت‌ها و منابع تحلیلی بازار بازی‌های ویدیویی به نام DFC Intelligence آخرین پیش‌بینی خود در زمینه‌ی آینده‌ی بازار بازی‌های ویدیویی (کنسول‌ها) را منتشر کرد که نشان می‌دهد پلتفرم ایکس باکس از شرکت مایکروسافت در چهار سال آینده بخشی از سهم بازار پلی استیشن از شرکت سونی و اکوسیستم نینتندو را تصاحب خواهد کرد.

همانطور که از طریق نمودارهای زیر قابل مشاهده است، این منبع چنین تخمین می‌زند که پلی استیشن از سونی با 43 درصد از کل درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی کنسولی در این زمینه پیشتاز است و نینتندو با 37 درصد و ایکس باکس از مایکروسافت (بدون احتساب مایکروسافت ویندوز) با 20 درصد در تعقیب آن هستند. با این حال، جدیدتری پیش‌بینی این منبع چنین نشان می‌دهد که ایکس باکس تا سال 2026 به میزان 4 درصد از سهم بازار پلی استیشن و 3 درصد از سهم بازار نینتندو را به خود اختصاص خواهد داد و سهم کنسول مایکروسافت از بازار بازی‌های ویدیویی به عدد 27 درصد خواهد رسید.

این پیش بینی تا حدودی به دلیل عرضه‌ی کنسول نسل بعدی نینتندو که به عقیده‌ی DFC Intelligence در سال 2024 عرضه خواهد شد صورت گرفته است. در نتیجه‌ی این امر، سهم بازار نرم افزار کنسولی به طور مساوی بین این سه شرکت تقسیم خواهد شد.

اما پیش‌بینی این شرکت در زمینه‌ی کل بازار کنسول‌های بازی ویدیویی از جمله سخت‌افزار، رشد 4 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و در مجموع درآمد کنسول گیمینگ در سال 2022 تقریباً 49 میلیارد دلار خواهد بود. همچنین، انتظار می‌رود که درآمد حاصل از فروش محصولات دیجیتالی با ثبت عددی نزدیک به 21 میلیارد دلار رکوردشکنی کند.

این شرکت تاکید می‌کند که پلی استیشن 5 سونی بزرگترین بازنده‌ی شرایط فعلی خواهد بود، چرا که تقاضا برای این کنسول در بازار بسیار بالا است و موجودی این سخت افزار تا سال مالی منتهی به ماه مارس 2023 بسیار محدود خواهد بود (طبق ادعای سونی در ماه گذشته). بنابراین، این موضوع باعث از دست رفتن فرصت‌های جبران‌ناپذیری برای شرکت سونی خواهد شد.

نظرسنجی‌های منبع DFC Intelligence نشان می‌دهند که کنسول پلی استیشن 5 همچنان از جانب اکثریت به سایرین ترجیح داده می‌شود، اما با توجه به کمبود موجودی و استفاده‌ی بهینه‌ی شرکت مایکروسافت از این فرصت، رشد کتابخانه‌ی عناوین ایکس باکس و رشد تصاعدی سرویس گیم پس ممکن است این وضعیت تغییر پیدا کند.

در همین حال، تحلیلگران بر این باورند که پلتفرم رایانه شخصی در برهه‌ای که با مشکل کمبود کنسول‌ها مواجه هستیم، با استقبال بیشتری مواجه شده است و آمار فروش بازی Elden Ring در این پلتفرم نیز این موضوع را تایید می‌کند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *