اخبار بازی

سازمان FTC اطلاعات بیشتری در خصوص خرید Activision می‌خواهد –

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) از مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) اطلاعات بیشتری را در ادامه بررسی قرارداد خرید آن‌ها درخواست کرد.

بر اساس یک پرونده که روز دوشنبه توسط اکتیویژن بلیزارد منتشر شد، اکتیویژن و مایکروسافت هر یک درخواستی برای اطلاعات بیشتر از FTC دریافت کردند. این درخواست لزوما نشان‌دهنده این نیست که در نهایی شدن خرید مشکلی به وجود آمده یا اینکه FTC در تلاش برای جلوگیری از معامله است. در عوض، این یک گام مورد انتظار در هنگام بررسی یک معامله به این بزرگی است.

جلسه ویژه سهامداران اکتیویژن بلیزارد در 28 آوریل برگزار خواهد شد. اگر اکثریت سهامداران در این جلسه به تصویب مالکیت رای ندهند، این قرارداد موقتا تکمیل نمی‌شود و هرکس رای ندهد، نظر مخالف محسوب می‌شود. ماه گذشته گزارش شد که FTC قوانین ضد انحصار را برای تصویب این خرید مدنظر قرار خواهد داد، برخلاف وزارت دادگستری که معمولا در موارد مشابه چنین کاری انجام نخواهد داد.

همانطور که در ابتدا توسط بلومبرگ گزارش داده شد، به گفته شخصی که به طور ناشناس با این سازمان در ارتباط است، FTC این معامله را بررسی خواهد کرد تا مشخص کند که تصاحب این غول صنعت بازی به منزله رقابت ناعادلانه است یا خیر. خرید اکتیویژن بلیزارد به این معنی است که ایکس باکس مالکیت برخی از بزرگترین فرنچایزهای صنعت از جمله Call of Duty، Warcraft، Overwatch، Crash Bandicoot، Guitar Hero و غیره را به دست خواهد آورد. انتظار می‌رود این معامله در سال مالی 2023 نهایی شود.

با این حال، این موضوع منوط به بسته شدن شرایط و تکمیل بررسی‌های قانونی است. قانون مونوپولی به دنبال حفظ رقابت در بازار با جلوگیری از رفتارهای ضد رقابتی شرکت‌ها است. در مورد ادغام و مالکیت، مسئولین می‌توانند معاملات را تهدید، ممنوع یا راه‌حل‌های جدیدی پیشنهاد کنند. دیوید کول، مالک DFC Intelligence ماه گذشته به GamesIndustry.biz گفت:

مشکل بزرگ این است که COD ممکن است به یک انحصاری مایکروسافت تبدیل شود. در حال حاضر، من فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد. حداقل تا زمانی که خبر نهایی شدن قرارداد اعلام شود.

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت قصد دارد پس از این تصاحب، به ساخت برخی از بازی‌های اکتیویژن بلیزارد برای کنسول‌های پلی‌ استیشن ادامه دهد و فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌ باکس، ادعا کرده است که قصد ندارد دسترسی گیمرها را به بازی‌های اکتیویژن محدود کند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *