اخبار بازی

دو شرکت Ubisoft و Take-Two نیز روسیه را تحریم کردند

دو شرکت یوبیسافت (Ubisoft) و تیک تو اینترکتیو (Take-Two Interactive) نیز در پی اتفاقات اخیر در کشور اوکراین، روسیه و بلاروس را تحریم کردند.

طی بیانیه‌ای که در تاریخ 1 مارس منتشر شده بود، یوبیسافت به حمایت از مردم جنگ‌زده‌ی اوکراین پرداخت و اعلام کرد که نه تنها به صلیب سرخ اوکراین کمک مالی می‌کند، بلکه برای کارکنان خود در اوکراین نیز علاوه بر پرداخت زودتر از موعد حقوق‌هایشان، کمک‌ مالی یک میلیون یورویی ارسال کرده است. همچنین، برای اسکان آن‌ها در کشورهای همسایه، اماکنی مهیا کرده و خطوط تلفنی اظطراری اختصاص داده است. اکنون، پس از گذشت یک هفته، بیانیه‌ی مذکور با این جمله به‌روزرسانی شده است:

با توجه به حوادث ناگوار و ادامه‌دار اوکراین، تصمیم گرفتیم که فروش محصولات خود را در روسیه به حالت تعلیق در بیاوریم.

این بیانیه، جزئیات این تحریم را مشخص نمی‌کند، اما بنا بر گزارشی از وبسایت بلومبرگ (Bloomberg)، هر دو نسخه‌ی فیزیکی و دیجیتالی بازی‌های این شرکت تحریم شده است.

شرکت مادر راکستار گیمز (Rockstar Games) یعنی تیک تو نیز اعلام کرد که فروش و حق نصب بازی‌های خود را در دو کشور روسیه و بلاروس تحریم می‌کند. معاون بخش ارتباطات این شرکت یعنی آلن لوئیس (Alan Lewis) طی اعلامیه‌ای به رسانه‌ی The Verge گفت:

پس از بررسی‌های زیاد در هفته‌ی گذشته، تصمیم گرفتیم که فروش، نصب و پشتیبانی‌‌هایمان را از تمامی بازی‌هایی که زیرمجموعه‌ی ما هستند، در روسیه و بلاروس متوقف کنیم.

پیش از این، تحریم‌های مختلفی از طرف شرکت‌های مختلف بازی‌سازی بر علیه روسیه و بلاروس صورت گرفته بود، اما ظاهراً تیک تو پای خود را فراتر گذاشته و حتی اجازه‌ی نصب بازی‌های خود را سلب کرده است. این بدان معناست که حتی بازی‌های دیجیتالی از پیش خریداری شده نیز عملاً بدون استفاده خواهند شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *