اخبار بازی

الکترونیک آرتز فروش تمامی بازی‌ها و خدمات خود را در روسیه و بلاروس متوقف کرد

شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرد تا زمان اعلام آتش بس میان روسیه و اوکراین، فروش تمامی بازی‌ها و خدمات مرتبط با آن‌ها را در کشورهای روسیه و بلاروس متوقف می‌کند. روز گذشته تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از فیفا ۲۲ حذف شدند. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشیذ.

از زمان آغاز تهاجم کشور روسیه به اوکراین، بسیاری از ارگان‌ها و شرکت‌های بزرگ و شناخته شده در دنیا به نشانه اعتراض به این امر، تصمیم به تحریم روسیه و کاربران‌اش و عدم ارائه خدمات به آن‌ها گرفتند. از حذف روسیه از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گرفته تا حذف دستزسی کاربران زوسی به محصولات مایکروسافت. الکترونیک آرتز نیز به عنوان یکی از ارکان صنعت گیم نسبت به این جنگ و تبعات‌اش سکوت نکرده و روز گذشته اعلام کرد تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از تمامی نسخه‌های فیفا شامل FIFA Mobile ،FIFA 22 و FIFA Online حذف می‌شوند و اکنون در جهت تکمیل اقدامات خود، EA وسعت تصمیات خود را به دیگر بازی‌ها و خدمات خود گسترش داد.

الکترونیک آرتز با انتشار یک بیانیه در وبسایت رسمی خود اعلام کرد تا زمانی که جنگ میان روسیه و اوکراین به آتش بس ختم نشود، تمامی بازی‌های، خدمات و سرویس‌های مربوط به این بازی‌ها از دسترس کاربران کشور روسیه و بلاروس خارج می‌شود. این موضوع شامل ارزهای مجازی مربوط به بازی‌ها نیز می‌شود و کاربران روسی امکان خرید و فروش آن‌ها را نخواهند داشت. بدون شک حالت آنلاین بازی‌ها نیز در روسیه و بلاروس در دسترس نخواهد بود.

همانطور که پیشتر اشاره شد در کنار الکترونیک آرتز، شرکت‌های بازی سازی دیگری اقدام به تحریم کاربران روسی کرده‌اند. سی‌دی‌پراجکت رد وبسایت GOG را در روسیه از دسترس خارج کرد و سونی نیز بازی گرن توریزمو ۷ را از فروشگاه PS Store روسیه حذف کرد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *