اخبار بازی

احتمال خرید یک شرکت ژاپنی توسط مایکروسافت بسیار پایین است

تحلیلگری مشهور باور دارد که احتمال تصاحب یک شرکت ژاپنی از سوی مایکروسافت بسیار پایین است، اما سونی برای انجام حرکتی در این منطقه آماده می‌شود.

در چندین مصاحبه‌ی مختلف، آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، به خرید یک شرکت یا استودیوی ژاپنی ابراز علاقه کرده بود. از طرفی، آن‌ها اخیراََ دست به خرید‌های عظیمی زده‌اند از زنیمکس مدیا (Zenimax Media) به ارزش 7.5 میلیارد دلار گرفته تا اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) با قیمت باورنکردنی 68.7 میلیارد دلار.

اگرچه این موضوع غیرممکن نیست، اما بر اساس بررسی بسیاری از تحلیلگران و عمدتاََ طبق عوامل فرهنگی، احتمال خریداری شدن سگا (SEGA)، اسکوئر انیکس (Square Enix) و کپکام (Capcom) توسط مایکروسافت بسیار پایین است.

کمپانی‌های ژاپنی به شکلی کاملاََ خودجوش، به شدت در مقابل خرید‌هایی از سوی کشور‌‌های دیگر مقاومت نشان می‌دهند و تحت قالب سیستمی به نام Keiretsu، شرکت‌های ژاپنی از خریدهای خارجی در امان باقی می‌مانند.

در حقیقت Keiretsu گروهی تشکیل شده از اعضای بالارده‌ی تمامی شرکت‌های ژاپنی در صنایع مختلف بوده و هدف آن دفاع از کمپانی‌های داخلی است. تمامی افراد عضو این سیستم سهم کمی در اکثر شرکت‌های ژاپنی اتخاذ کرده‌اند تا به یک حس اهمیت واقعی دست پیدا کنند.

سرکان توتو (Serkan Toto)، تحلیلگر Kantan Games، می‌گوید:

هر نوع تصاحبی [در ژاپن] یک خودکشی خواهد بود، زیرا تمامی افراد کمپانی به صورت خود‌ جوش، شرکت را ترک خواهند کرد. تمامی افراد آن سازمان ژاپنی در لحظه آن جا را رها می‌کنند. من حاضر هستم بر سر خانه‌ام شرط ببندم که هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

توتو به غیر از مشکلات فرهنگی شدیدی که برای کمپانی آمریکایی رخ خواهد داد، به موانع دیگری نیز اشاره کرد:

گسترگی فعالیت شرکت‌هایی مثل کونامی و سگا که در کسب و کار باشگاه‌های ورزشی، استخر و قمار نیز فعال هستند، باعث خواهد شد تا شرایط پیچیده‌ای برای مایکروسافت پیش آید.

توتو در ادامه متذکر شد که امروزه هیچ چیزی را نمی‌توان به طور صد درصدی غیرممکن دانست، اما اگر مایکروسافت یک شرکت بزرگ را در ژاپن خریداری کند، این خبری بزرگ‌تر از اکتیویژن خواهد بود. تا به این لحظه، هیچ شرکتی خارج از ژاپن نتوانسته یک استودیوی ژاپنی را تحت تسلط خود درآورد، در حالی که تلاش‌هایی صورت گرفته است.

در زمینه‌ی دریافت سرمایه‌گذاری و معامله از سوی کشورهای خارجی، در سال 2019 ژاپن آخرین رتبه را در میان 196 کشور به دست آورد. کشور ژاپن عموماََ هیچگونه سرمایه‌گذاری خارجی را نمی‌پذیرد و تمامی شرکت‌ها به صورت یک پارچه یا مستقل باقی می‌مانند یا به صورت داخلی به زیرمجموعه‌های جدید منتقل می‌شوند.

توتو در ادامه پیش‌بینی کرد که سونی قصد دارد به زودی در این منطقه حرکت جدیدی را آغاز کند و بسیاری از موانع مایکروسافت را پیش روی خود ندارد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *