اخبار بازی

جف کیلی: خریدهای بزرگ دیگری در راه هستند – واران گیم

آقای جف کیلی (Geoff Keighley)، میزبان رویداد The Game Awards و Summer Game Fest معتقد است مذاکرات کمپانی‌های بزرگ برای تصاحب مالکیت شرکت‌ها و استودیوهای بازی سازی ادامه دارد و برخی از آن‌ها مراحل نهایی خود را طی می‌کنند. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

اخبار مربوط به خریدن استودیوهای بازی سازی و ناشران و تولیدکنندگان تکنولوژی، از اواسط نسل هشتم کنسول‌های بازی به بخش ثابت تازه‌های صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده‌اند و کمپانی‌های بزرگی مانند مایکروسافت، سونی، الکترونیک آرتز، تیک-تو اینترکتیو، Embracer Group، تنسنت و بسیاری از شرکت‌های بزرگ دیگر در این زمینه با یکدیگر رقابت داشتنه‌اند و تلاش کرده‌اند مهره‌های بزرگ و ارزشمندی را به زیر مجموعه خود اضافه کنند.

ماه گذشته شدت و حرارت اخبار و شایعات مربوط به این حوزه به بالاترین حد خود رسیده بود و علت اصلی آن نیز قرارداد ۶۸.۷ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد برای اضافه شدن ناشر مجموعه کال آو دیوتی به زیر مجموعه ایکس باکس بود. از سوی دیگر Take-Two، کمپانی مادر شرکت‌های راک استار و ۲K غول بازی‌های موبایلی، Zynga را طی قراردادی به ارزش ۱۲.۷ میلیارد دلار خرید و تازه‌ترین خبر نیز مربوط به قرارداد ۳.۶ میلیارد دلاری سونی برای خریدن استودیو بانجی، خالق مجموعه‌های هیلو و دستینی بود. ظاهرا این رقابت تازه آغاز شده و طی هفته‌ها و ماه‌های آینده اخبار بیشتری در این باره منتشر شود.

آقای جف کیلی (Geoff Keighley)، میزبان رویداد The Game Awards و Summer Game Fest در تازه‌ترین توئیت خود نوشت بر اساس شنیده‌های وی از منابع مختلف و معتبر مذاکرات برای خریدن شرکت‌ها و استودیوهای بازی سازی مختلف ادامه و برخی از آن‌ها مراحل نهایی خود را طی می‌کنند. بنابراین باید طی هفته‌های آتی اخبار تازه‌ای در این باره شنیده شود.

در حال حاضر صنعت بازی‌های ویدیویی در مسیر رقابت برای خریدن شرکت‌ها قرار گرفته و مسلما کمپانی‌هایی مانند سونی، مایکروسافت و Tencent قصد عقب نشینی ندارند و باید منتظر ماند و دید کدام استودیوها و شرکت‌ها به زیر مجموعه کدام کمپانی‌ها اضافه می‌شوند و در نهایت این خریدهای میلیار دلاری چه تاثیر روی صنعت و مخاطبان آن خواهد داشت.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *