اخبار بازی

اینسامنیاک گیمز برای سال 2022 چه برنامه‌هایی دارد؟

تاکنون هیچ خبر رسمی‌ای از برنامه‌های اینسامنیاک گیمز برای سال 2022 منتشر نشده است، اما هنوز هم می‌توان منتظر شنیدن اخبار هیجان‌انگیزی از این استودیو بود.

اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) در طی چند سال اخیر خود را به تیتر اول اخبار منتشر شده از استودیوهای پلی استیشن تبدیل کرده است و همچنان نیز قصد دارد تا این روند خوب را در سال‌های آتی ادامه دهد. این استودیو روند عالی خود را با عرضه‌ی بازی قابل تحسین Sunset Overdrive در سال 2014 آغاز نمود؛ عنوانی که اگر به صورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس وان عرضه نمی‌شد، توجه‌های به مراتب بیشتری را به سمت خود جلب می‌کرد. البته، مهارت این استودیو در خلق بازی‌های ویدیویی پیش‌تر با توسعه‌ی مجموعه‌هایی نظیر Spyro The Dragon اثبات شده بود، اما بخش عمده‌ای از شهرت اینسامنیاک گیمز در چند سال اخیر و پس از خریداری شدن توسط سونی به دست آمده است.

در واقع، پس از خریداری شدن این استودیو توسط سونی و پیوستن آن به خانواده‌ی پلی استیشن، دو بازی فوق‌العاده عالی Marvel’s Spider-Man و Ratchet and Clank: Rift Apart خلق شدند. از طرف دیگر، سرعت بسیار بالا و عجیب این استودیو در توسعه‌ی عناوین جدید نیز موضوع دیگری است که نگاه‌ها را به سمت اینسامنیاک گیمز معطوف کرده است. طی آخرین رویداد پلی استیشن در سال 2021 مشخص شد که اینسامنیاک گیمز در حال توسعه‌ی دو باری بزرگ به صورت همزمان است که البته هیچ کدام در سال 2022 منتشر نخواهند شد. اما این بدین معنا نیست که این استودیو طی سال جاری میلادی در سکوت مطلق فرو خواهد رفت.

Marvel’s Spider-Man 2

اگرچه پیش‌تر به صورت رسمی اعلام شد که بازی Marvel’s Spider-Man 2 قرار است تا در سال 2023 منتشر شود، اما طرفداران این مجموعه می‌توانند منتظر ارائه‌ی نمایش و یا نمایش‌هایی از این بازی در طول سال 2022 میلادی باشند. به احتمال بسیار فراوان در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی باید منتظر رویداد جدید و بزرگی از پلی استیشن باشیم و ممکن است که نمایشی مفصل از این بازی را طی آن رویداد مشاهده کنیم. با توجه به اینکه این بازی در سال 2021 معرفی شد، ارائه‌ی نمایش‌هایی از گیم‌پلی آن در سال 2022 چندان تعجب آور نخواهد بود.

با توجه به ترافیک بسیار پایین عناوین معرفی شده‌ی پلی استیشن در سال 2023، منطقی است که سونی در مقاطع انتهایی سال 2022 روند بازاریابی خود را تشدید کند. همچنین، این موضوع نه تنها برای سونی، بلکه برای استودیوی اینسامنیاک گیمز نیز حیاتی است و برای جلب رضایت طرفداران Marvel’s Spider-Man باید تبلیغات زیادی پیرامون نسخه‌ی جدید آن انجام دهد. همچنین، هرچه بیشتر از زمان توسعه‌ی Marvel’s Spider-Man 2 سپری شود، چیزهای بیشتری برای نمایش وجود خواهد داشت. بنابراین، احتمال می‌رود که در سال 2022 شاهد انتشار تریلری از این بازی باشیم که نحوه‌ی همکاری شخصیت‌های Miles Morales و Peter Parker را به تصویر می‌کشد.

همچنین، انتشار جزئیات بیشتری از داستان و روایت بازی Marvel’s Spider-Man 2 توسط اینسامنیاک گیمز در سال جاری منطقی خواهد بود. این جزئیات می‌تواند در قالب پست‌های رسمی در شبکه‌های اجتماعی و یا با انتشار یک تریلر داستانی از بازی که کم و کیف نقش‌های Venom و Kraven را شرح می‌دهند نشر شود. از طرف دیگر، وبلاگ رسمی پلی استیشن نیز می‌تواند به جزئیات جدیدی از بازی از جمله مکانیزم‌های جدید آن اشاره کند و به احتمال فراوان تاریخ قطعی و دقیق انتشار Marvel’s Spider-Man 2 نیز در سال 2022 اعلام شود.

Marvel’s Wolverine

چیزهایی که ظاهر ویترین پلی استیشن و استودیوی اینسامنیاک گیمز در سال‌های آتی را خاص می‌کنند تنها به عنوان Marvel’s Spider-Man خلاصه نمی‌شوند. در واقع، اینسامنیاک گیمز در طی آخرین رویداد پلی استیشن در سال 2021 از بازی Marvel’s Wolverine رونمایی کرد تا شوق و اشتیاق طرفداران مارول به بالاترین حد ممکن برسد. البته، این استودیو در آن مقطع تصمیمی برای اعلام تاریخ انتشار این بازی نگرفت.

در حالی که اینسامنیاک گیمز به اندازه‌ی کافی مطمئن بود که بازی Marvel’s Spider-Man 2 در سال 2023 عرضه خواهد شد، این اطمینان را در مورد Marvel’s Wolverine نداشت و احتمالاً عرضه‌ی این بازی به سال‌های 2024 و یا 2025 موکول خواهد شد. از طرف دیگر، با توجه به این موضوع که بازی Marvel’s Wolverine توسط تیم توسعه‌ی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales ساخته می‌شود، عرضه‌ی آن تنها یک یا دو سال پس از انتشار Marvel’s Spider-Man 2 منطقی به نظر می‌رسد. همچنین، با توجه به این که Marvel’s Spider-Man: Miles Morales در اواخر سال 2020 منتشر شد، می‌توان حدس زد که Marvel’s Wolverine هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی خود قرار دارد.

با این حال، طرفداران Marvel’s Wolverine از زمان معرفی آن تاکنون اطلاعات بسیار اندکی بدست آورده‌اند. این اطلاعات به خشونت آمیز بودن بازی و نویسندگی آن توسط نویسنده‌ی بازی Spec Ops: The Line یعنی آقای والت ویلیامز (Walt Williams) خلاصه می‌شود. در مجموع، به احتمال بسیار فراوان در سال 2022 تیزرهای کوچکی از این بازی منتشر شده و انتشار تریلر مفصل‌تری از آن نیز به رویدادهایی نظیر PlayStation Showcase موکول خواهد شد. این تریلر احتمالاً شباهت زیادی به تریلر معرفی بازی Marvel’s Spider-Man 2 خواهد داشت و در سال‌های آتی می‌توان نمایشی از گیم‌پلی Marvel’s Wolverine را مشاهده نمود.

علاوه بر این، انتشار یک تریلر داستانی و نگاهی کلی به ظاهر شخصیت Logan می‌تواند رده‌بندی سنی بزرگسالانه‌ی این بازی را تایید کند. اما در حالی که استودیوی اینسامنیاک گیمز شدیداً در حال تلاش برای توسعه‌ی عناوین آتی خود است، بهتر است که انتظارات خود را کنترل کنید. در واقع، با توجه به انتخاب تیم توسعه‌ی بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales برای این بازی به نظر می‌رسد که اینسامنیاک گیمز قصد دارد تا تمرکز بیشتری روی Marvel’s Spider-Man 2 داشته باشد و در مقطعی فعلی روی درخشش این بازی در سال 2023 حساب باز کرده است.

بازی معرفی نشده‌ی اینسامنیاک گیمز

در حالی که اینسامنیاک گیمز شدیداً با توسعه‌ی دو عنوان مارول خود را مشغول کرده است، اما عنوان سومی نیز در دست ساخت دارد. در حال حاضر، جز چند نفره بودن این بازی جزئیات دیگری در مورد این پروژه‌ی معرفی نشده در دسترس نیست. این بازی نیز خود توسط آگهی استخدام این استودیو فاش شد و با توجه به سرعت عمل و توانایی‌های اینسامنیاک گیمز برای غافلگیر کردند دارندگان پلی استیشن، احتمالاً شاهد معرفی این پروژه در سال 2022 خواهیم بود.

در مورد اینکه این پروژه چه می‌تواند باشد، چندین فرضیه وجود دارند که قوی‌ترین آن‌ها بازگشت مجموعه‌های قدیمی سونی و اینسامنیاک گیمز قلمداد می‌شود. برای مثال، اگر این بازی چند نفره عنوانی PvP باشد، می‌توانیم منتظر بازگشت مجموعه‌ی بزرگ Resistance باشیم. همچنین، اگر قرار است تا بازی چند نفره‌ی کو-آپ و PvE روبرو باشیم، ممکن است که شاهد نسخه‌ی جدید Sunset Overdrive و یا حتی نسخه‌ای کو-آپ از بازی Ratchet and Clank باشیم.

از طرف دیگر، با توجه به کمبود اطلاعات از این بازی جدید باید در مورد آن محتاطانه قضاوت نمود، چرا که حتی ممکن است این بازی یک آی‌پی کاملاً جدید باشد. به هر ترتیب، بسیار بعید است که شاهد عرضه شدن این بازی پیش از سال‌های 2024 و 2025 باشیم و برای دریافت اطلاعات بیشتر از آن تنها باید منتظر اعلامیه‌های رسمی سونی و اینسامنیاک گیمز بمانیم.


موارد ذکر شده، احتمالاتی هستند که منتظر وقوع آن‌ها در سال 2022 هستیم. نظر شما در این باره چیست؟

BLACK SWORD MAN GUTS
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *