اخبار بازی

تعداد کاربران فروشگاه اپیک در 2021 رشد قابل قبولی داشته است

با استناد به آمار منتشر شده، تعداد کاربران فروشگاه اپیک گیمز در سال 2021 رشد متوسط و قابل قبولی داشته است، اما همچنان این رشد به انتشار بازی‌های بزرگ به صورت رایگان وابسته است.

اندکی بیش از سه سال از راه‌اندازی فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games) می‌گذرد و میزان رشد و استقبال از این فروشگاه همچنان یک موضوع داغ در بین گیمرها و کارشناسان بازی است. طبق آخرین گزارش سالانه‌ی اپیک، این فروشگاه در سال 2021 به رشد خود ادامه داد و تعداد کاربران آن از 160 میلیون در پایان سال 2020 به 194 میلیون کاربر در سال 2021 افزایش یافت.

تعداد کاربران فعال ماهانه در ماه دسامبر سال 2021 در این فروشگاه به 62 میلیون نفر رسید (در مقایسه با 56 میلیون کاربر فعال ماهانه در سال گذشته 2020) و کاربران این فروشگاه در مجموع 840 میلیون دلار (700 میلیون دلار در سال 2020) در این فروشگاه صرف کردند. لازم به ذکر است که این رشد با تعداد بسیار کمتری از بازی‌های انحصاری این فروشگاه نسبت به سال 2020 به دست آمده است.

اما با احتساب این رشد قابل قبول، شرایط سوددهی این فروشگاه چندان دلگرم کننده نیست. فروشگاه اپیک گیمز در مجموع 840 میلیون دلار درآمد داشته است که تنها 300 میلیون دلار از آن از فروش بازی‌های تردپارتی حاصل شده است. در واقع، همچنان بخش عمده‌ای از سود این فروشگاه از بازی Fortnite حاصل می‌‌شود و بسیاری از کاربران از آن تنها به عنوان لانچر این بازی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری دیگر نیز لانچر این فروشگاه را به دلیل ارائه‌ی بازی‌های رایگان نصب کرده‌اند.

در سال 2021، تعداد 765 میلیون بار بازی‌های رایگانی که به صورت هفتگی از طریق این فروشگاه در دسترس قرار می‌گیرند توسط کاربران دانلود شده‌اند. این عدد چنین نمایان می‌کند که کاربران اپیک گیمز به ازای هر بازی رایگان دانلود شده تنها حدود 40 سنت را برای خرید محتواهای مختلف خرج کردند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا این فروشگاه همچنان می‌تواند با تکیه بر بازی Fortnite و رایگان کردن برخی از عناوین به حیات خود ادامه دهد یا خیر؟

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *